جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:19:37 PM

سازمان امور مالیاتی با وضع مالیات بر ارزش افزوده بر ناوگان حمل‌ونقل عمومیِ کیش، به رانندگان و مالکان تاکسی‌ و مینی‌بوس این جزیره شوک وارد کرد.
شوک مالیاتی به تاکسی‌داران کیش/تاکسی‌داران: تجمع اعتراضی برگزار می‌کنیم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از "فردای کیش"، در چند روز اخیر پیامکی برای برخی از تاکسی‌داران و رانندگان تاکسی مبنی بر پرداخت ۹ تا ۲۰ میلیون تومانی مبنی بر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ارسال شده است.

گزارش میدانی "فردای کیش" حاکی از آن است که تاکسی‌داران و رانندگان تاکسی و مینی‌بوس به‌دلیل استفاده از دستگاه کارتخوان، مشمول این مالیات شده‌اند.

به‌دنبال ارسال این پیامک، فعالان ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهان برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سازمان امور مالیاتی جزیره شده‌اند.

به گفته آنان، اصولا تاکسی‌ها و وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی در همه‌ جای کشور معاف بر مالیات هستند و با توجه به قانون مناطق آزاد این مناطق از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

آنان معتقدند اگر این قانون اجرا شود، آنها مجبورند کرایه‌ها را افزایش دهند و مسافران را مجاب به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به عنوان خدمات گیرنده کنند.

در گفت‌وگوی "فردای کیش" با برخی از تاکسی‌داران و رانندگان تاکسی مشخص شد که با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در کیش و ممنوعیت واردات خودروهای نو، هزینه تعمیر و نگهداری این دسته از خودروها بالا رفته و آنان از پس هزینه‌های تعمیر خودرو و تعویض خودرو برنمی‌آیند.

🔹بر اساس این گزارش، رانندگان و تاکسی‌داران بر این باورند که اگر قرار باشد مالیات بر ارزش افزوده روی کارتخوان‌ها ایجاد شود آنان می‌توانند با تحویل کارتخوان‌ها، از مسافران بخواهند تا به روش‌های دیگری اقدام به پرداخت کرایه کنند.

🔹به گزارش "فردای کیش" اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در کیش سبب شده تا تنها مزیت کیش برای خرید و استفاده از خدمات از بین برود و مسافران با توجه به افزایش هزینه‌ها در این جزیره مقاصد دیگری را برای گردشگری انتخاب کنند.

🔹بر اساس این گزارش حدود یکماه پیش در جریان برگزاری سمینار الزامات برنامه هفتم توسعه در مناطق آزاد، محمدرضا پورابرهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان کیش وعده داد تا اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد به‌ویژه کیش به حالت تعلیق درآید.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین