جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 7:19:17 AM

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: از نظر وزنی تاکنون ۹۸ درصد از کاتالیست‌های صنعت نفت در کشور بومی‌سازی شده است.
بومی‌سازی ۹۸ درصد از کاتالیست‌های صنعت نفت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، مجید دفتری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مراسم نهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اظهار داشت: پروژه بومی سازی کاتالیست استراتژیک روپک به انجام رسیده و این کاتالیست در پتروشیمی اراک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر پژوهش تاکید دارند و با تاکید دفاع از جامعه نخبگان و دانش محور شدن صنایع کشور، دانش بنیان شدن اقتصاد را مورد توجه قرار داده اند.
دفتری با اشاره به اینکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از سال ۷۳ آغاز به کار کرد، گفت: اکنون این شرکت در مسیر توسعه فناوری و تجاری سازی دستاوردها حرکت می کند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه "به تازگی لایسنس مگا متانول لورچ منعقد شده است"، گفت: لایسنس بومی می تواند نیاز تولیدکنندگان داخلی را تامین کند.

وی ادامه داد: کل کاتالیست های صنعت ۹۹ نوع است که یک‌هزار و ۱۹۲ میلیون دلار ارزش دارد و بومی سازی ۸۴ عدد انجام شده و ۱۵ عدد باقی مانده است که تا پایان دولت سیزدهم دانش کاتالیست در کشور بومی سازی خواهد شد.

دفتری با بیان اینکه "در حال حاضر از نظر وزنی ۹۸ درصد کاتالیست های صنعت نفت در داخل کشور تولید می شود"، گفت: یکی از موفقیت های دولت سیزدهم دیپلماسی فناوری است که با صادرات کاتالیست های صنعت نفت به کشورهای منطقه و مذاکره برای اعطای لایسنس، به یک دیپلماسی موفق دست پیدا کرده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین