شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 6:08:36 AM
با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری؛

مدل جایزه کیفیت جهان اسلام، امروز (سه‌شنبه) در مراسمی با حضور "غلامحسین اسماعیلی" رئیس دفتر رئیس جمهوری و "مهدی اسلام پناه" رئیس سازمان ملی استاندارد ایران رونمایی شد.
مدل جایزه کیفیت جهان اسلام رونمایی شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم اظهارداشت: مدل جایزه کیفیت جهان اسلام، ساختار مدیریتی است که با به‌کارگیری مبانی علمی، تخصصی و دانشی و با تکیه بر اصول و مفاهیم ناب اسلامی و توجه داشتن به ارزش های بنیادین انقلاب اسلامی، منویات امامین انقلاب و اسناد بالادستی و سیستم خود ارزیابی، موجب پیشرفت و به‌سازی کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی در جهان اسلام خواهد شد.
وی گقت: این مدل در جلسات کارگروه تخصصی با مشارکت اساتید علمی دانشگاه‌های کشور و خبرگان و متخصصان حوزه کیفیت دستگاه‌های اجرایی و متخصصان سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده است.
اسلام‌پناه خاطرنشان کرد: مدل کیفیت جهان اسلام در همان روزهای آغازین حضور بنده در سازمان ملی استاندارد و با کسب اجازه از رئیس جمهوری استارت خورد که بر مبنای سند الگوی اسلامی- ایرانی، بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی به سبکی کاملاً علمی طراحی شده است.
وی ادامه‌داد: همچنین استانداردهای بین المللی ایزو ۹۰۰۴، دانش تخصصی نخبگان و اساتید کیفیت که تجربیات موفقی داشتند و همچنین مشترکات فکری جهان اسلام را در راستای تهیه و تدوین این مدل کیفیت به کار گرفتیم.
اسلام‌پناه گفت: این مدل با ۲هزار و ۵۰۰ نفر- ساعت کار کارشناسی تدوین و در پنجمین کمیته فنی دوره هفدهم جایزه ملی کیفیت ایران مطرح و بررسی شد و پس از اخذ نظرات اعضای کمیته فنی، در ششمین کمیته فنی دوره هفدهم جایزه ملی کیفیت مورد تایید قرار گرفت و در سی و سومین جلسه شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ایران در ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ به تصویب نهایی رسید و به عنوان ملاک اعطای جایزه ملی کیفیت ایران قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: جایزه کیفیت جهان اسلام در هشت طبقه آموزشی، بهداشتی، بخش خصوصی، بخش دولتی و عمومی، تولید، صنایع کوچک، خدمات بخش محصولات دانش‌بنیان و فناورانه در سه سطح تندیس، تقدیر نامه و گواهی اهتمام به کیفیت دیده شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین