يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 شمسی /5/12/2024 12:25:42 AM
روایت رئیس مرکز آمار ایران از آمار اشتغال

رئیس مرکز آمار ایران گفت: وقتی آمار متوسط نه ماهه امسال با سال گذشته را مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم نرخ مشارکت به میزان یک درصد و نرخ بیکاری به میزان ۰.۳ درصد کاهش یافت، ضمن اینکه ۸۳۶ هزار نفر به طور خالص، به جمعیت فعال بازار کار کشور اضافه شده است.
تعداد بیکاران مطلق؛ 3 میلیون و 226 هزار نفر

امیدعلی پارسا در نشست کالبد شکافی اشتغال افزود: مجموعه بیکاران مطلق کشور، اکنون ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار نفر است. به این ترتیب که تعداد شاغلان در بخش کشاورزی ۹۲ هزار نفر، صنعت ساخت ۲۳۵ هزار نفر، ساختمان ۶۳ هزار نفر و خدمات ۴۲۸ هزار نفر افزایش یافته اند.

رئیس مرکز آمار ایران عنوان کرد: از ابتدای انقلاب سالانه تعداد شاغلان دو درصد افزایش یافته‌اند که این روند تا سال ۱۳۷۵ ادامه داشته است، از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۹۵ این رشد ۲.۵ درصد بوده و در سال ۱۳۹۵ مشخصا رشد تعداد شاغلان ۲.۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقایسه نه ماهه سال جاری با سال قبل حکایت از افزایش ۳.۶ درصدی تعداد شاغلان کشود دارد گفت: البته نیاز کشور سالانه ۴ درصد افزایش تعداد شاغلان است.

او در ادامه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵، ۲۵ میلیون و ۷۹۱ هزار نفر جمعیت فعال کشور بوده‌اند که از این میزان سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به صورت مطلق بیکار بودند و ۲۲ میلیون و ۵۸۸ هزار نفر ولو یک ساعت در هفته کار کردند. سهم افرادی که کمتر از تمام وقت کار کرده‌اند معادل ۹ میلیون و ۹۴ هزار نفر بوده است که ۴۰ درصد شاغلان را تشکیل می‌دهند و ۶۰ درصد دیگر تمام وقت و یا بیشتر از تمام وقت کار کرده‌اند. همچنین ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار نفر از افرادی که اشتغال ناقص دارند، اعلام آمادگی کرده‌اند که به دنبال انجام کار بیشتر هستند.

 



منبع: ایسنا

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین