جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 6:55:31 PM

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم مولدسازی اموال و دارایی‌های راکد دولت گفت: عواید حاصل از این کار صرف تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور شود.
تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با عواید حاصل از مولدسازی اموال راکد دولت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، جعفر قادری با بیان این‌که دولت برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور باید از مسیر مولدسازی اموال و دارایی‌های راکد اقدام کند گفت: کنار درآمدهای مالیاتی و فروش نفت که بخش عمده‌ای از منابع تأمین‌کننده درآمدی بودجه سالیانه کشور را به خود اختصاص می‌دهند بخشی هم از طریق واگذاری سهام دولت در شرکت‌ها و بخش دیگر از طریق واگذاری اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول (املاک و مستغلات) دولت تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای مسکونی و همین‌طور واحدهای گردشگری و تجاری که اکنون در تملک دستگاه‌های مختلف است در هر صورت سنخیتی با فعالیت دستگاه‌ها ندارد و به‌صورت راکد و بدون استفاده گذاشته شده است یا استفاده درستی از این املاک نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین بسیاری از مستحدثاتی که در زمین‌های متعلق به دولت وجود دارد این مستحدثات با ارزش زمین سازگاری چندانی ندارد ازاین‌رو می‌طلبد این املاک و مستغلات مولدسازی و در بهترین حالت خود به‌کار گرفته شود.

وی در ادامه افزود: اگر این زمین‌ها به بهترین شکل خود توسط دستگاه‌های مختلف مثل کمیسیون‌های ماده پنج یا شوراهای توسعه و برنامه‌ریزی استان‌ها تغییر کاربری پیدا کند در قالب واگذاری، مشارکت، اجاره دادن و یا شکل‌های دیگر می‌تواند به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گیرد و بخش قابل‌توجهی از منابع مالی دولت را تأمین کند.

قادری بیان داشت: دولت طرح‌های نیمه‌تمام بسیار زیادی دارد که به‌دلیل نداشتن منابع مالی در عمل تعداد زیادی از این طرح‌ها سال‌ها بر زمین مانده است و مردم نمی‌توانند از این طرح‌ها استفاده کنند.

وی یادآورشد: منطقی‌ترین شکل این است که دولت اموال و دارایی‌های راکد خود را به‌کار گیرد و طرح‌های نیمه‌تمام را در کشور تمام کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین