جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 7:48:49 AM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:60082
  • زمان انتشار:يکشنبه 9 بهمن 1401-14:35
  • کاربر:
سرپرست معاونت امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

سرپرست معاونت مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واحدهای تولیدی دارای ظرفیت صادرات و اشتغالزایی بالا مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.
واحدهای تولیدی صادرات محور مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، رضا شجاعی روز یکشنبه در مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان که در سالن جلسات این شرکت در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: واحدهای تولیدی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استقرار می‌یابند باید در تثبیت اشتغال و ایجاد درآمدهای اقتصادی نقش ایفا کنند.

وی افزود: آن دسته از واحدهای تولیدی و صنعتی که توان ایجاد ظرفیت صادرات و اشتغال‌زایی بالا را دارا باشند، از حمایت‌ها و مشوق‌های لازم برخوردار خواهند شد.

سرپرست معاونت مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بنگاه‌های کوچک که در زمینه صادرات فعال هستند و همچنین شرکت‌های صادرات محور و خوشه‌های کسب‌وکار که ظرفیت مناسبی برای توسعه صادرات دارند؛ موردحمایت قرار می گیرند.

شجاعی با اشاره به ظرفیت استان کردستان در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، گفت: ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این استان و سایر استان‌هایی که با محدودیت اراضی مواجه‌اند می‌تواند در مناطق کمتر توسعه‌یافته صورت گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، استقرار واحدهایی که نیاز به منابع آبی کمتری دارند در این استان مورد تأکید است.

سرپرست معاونت مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی از برنامه‌های جدی این سازمان را شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی خواند و گفت: فعال‌سازی واحدهای راکد از طریق رفع مشکلات آنها با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ طور جدی باید دنبال شود.

شجاعی خواستار بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای توانمندسازی ظرفیت‌های موجود از طریق آموزش و توانمندسازی واحدهای صنعتی، تورهای صنعتی، صادرات و برقراری و تعامل با دانشگاه‌ها شد و افزود: می‌توان در مناطقی که دارای جمعیت زیاد و ظرفیت مناسب برای ایجاد بنگاه‌های کوچک است، نواحی صنعتی را ایجاد کرد تا زمینه اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شود.

وی با تاکید بر تکریم و احترام ذی‌نفعان شرکت‌های استانی، یادآور شد: صاحبان صنایع ولی‌نعمت ما هستند و همه هم‌وغم ما باید تکریم و حمایت از آنان باشد.

در پایان این مراسم از احمد خسروی مدیرعامل پیشین شرکت شهرک های صنعتی کردستان که از اسفند سال ۱۳۹۶ مدیریت این شرکت را تا ۹ بهمن سال جاری برعهده داشت؛ تجلیل و حمیدرضا امانی که معاونت برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی کردستان و مدیر شبکه فن بازار استان را در کارنامه فعالیت خود دارد با حکم رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی کردستان منصوب و معرفی شد.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین