يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 12:49:05 PM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:58735
  • زمان انتشار:يکشنبه 25 دی 1401-13:59
  • کاربر:

رییس سازمان شیلات ایران گفت: اعمال تعرفه‌های بالا باید سیاست ها را به سویی ببرد که با انجام اقداماتی از محصولات تولید داخل به جای واردات استفاده شود.
افزایش ارزآوری با تقویت فراوری و عمل آوری محصولات

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای مدیران گفت؛ با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی باید از تولیدات داخل حمایت شود.

سیدحسین حسینی افزود: با افزایش ٧٤درصدی بودجه تملکی و ٣٠درصدی هزینه‌های جاری باید صنعت شیلات را به سمت افزایش تولید بیشتر پیش ببریم.

وی خاطر نشان کرد: عملیاتی کردن برنامه تحولی الزام است و با همدلی و تفکر انقلابی باید به این سمت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید برای عملیاتی کردن سه محور تیلاپیا در سطح ۲.۷ هزار تن، فانوس ماهیان در سطح ٥٥ هزار تن و پروش ماهی در قفس در سطحی معادل ٣٩ هزار تن در افق ١٤٠١ فکرهای اساسی شود.

وی گفت: استان هرمزگان نباید تنها متکی به تولید میگو باشد.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: سرمایه گذاران گردشگری حاضر هستند به حوزه آبزی پروری وارد شوند که در این زمینه باید حمایت‌های لازم انجام شود.

حسینی افزود: لازم است تغییر نگرش در جذب نیرو، صورت گیرد و از نیروهای کار آمد در بخش‌های مختلف آبزی پروری استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با تقویت در حوزه فراوری و عمل آوری می‌توان در جهت افزایش ارز آوری اقدام کرد.

حسینی واردات محصولات شیلاتی را خط قرمز سازمان برشمرد و افزود: با بالا بردن تعرفه‌ها باید در جهت قطع واردات و استفاده ار محصولات شیلاتی تولید داخل بهره برد.

تاکید بر تقویت اطلاع رسانی درحوزه شیلات

رئیس سازمان شیلات به ضعیف بودن امکانات در بخش اطلاع رسانی و تولید محتوا در استان‌ها اشاره کرد و گفت: باید حمایت‌های لازم برای تهیه وسایل نقلیه و سایر موارد انجام شود.

حسینی در پایان جلسه به تغییر قراردادها به خودگردان، عملیاتی کردن برنامه‌های تحقیقات، آموزش و ترویج، برگزاری جشنواره‌های آبزیان و دسترسی به بازارهای صادراتی تاکید کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین