پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 5:00:58 AM
رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی پس از 5 سال در تلویزیون حضور یافت

بعدازظهر شنبه گذشته و حدودا 48 ساعت پس از تغییر سکاندار بانک مرکزی کشور، ولی الله سیف رئیس کل اسبق این بانک در تلویزیون حضور یافت، اتفاقی که خیلی ها را انگشت به دهان گذاشت، برخی را خشنود کرد و البته برخی دیگر را نیز عصبانی.
سیف در سیما

به گزارش اقتصادنامه، سیف که از سال 92 و با شروع دولت یازدهم سکان هدایت بانک مرکزی ایران را به دست گرفت، در مرداد 97 و قبل از پایان دوره پنج ساله اش، استعفا کرد. طبق آمارهای رسمی، سیف توانست عملکرد مثبتی در حوزه رشد نقدینگی و تورم از خود به جا بگذارد، تا جایی که برای اولین بار کشور دو سال پیاپی تورم تک رقمی را تجربه کرد.

در دوران مدیریت سیف در بانک مرکزی همچنین رشد نقدینگی محدود شد و به 23 درصد رسید، آن هم در حالی که در آن دوران کشور با بحرانی به نام موسسات غیرمجاز روبرو بود و این مسئله خود عاملی برای رشد غیر منطقی نقدینگی محسوب می شد.

با وجود این عملکرد اما سیف در اواخر دوران حضور خود در بانک مرکزی رفته رفته درگیر پرونده های قضایی شد، ماجرایی که همچنان و البته بسیار کمرنگ تر از گذشته ادامه دارد. وی حتی در دوره ای با محکومیتی 10 ساله از سوی دستگاه قضا مواجه شد اما دیوان عالی کشور این رای را شکست و وی را تبرئه کرد. حالا حضور سیف در "سیما" پس از پنج سال، می تواند نشانه ای باشد برای خلاصی وی از ماجراهایی که در این سال ها بر او گذشته است، هرچند البته روئیت رئیس کل دولت روحانی در تلویزیون به مذاق خیلی ها خوش نیامده، به خصوص رسانه های دولتی.

هرچه هست، سیف در برنامه شنبه بعدازظهر شبکه خبر با عنوان میز اقتصاد، به واکاوی دلایل شوک ارزی اخیر به بازار ارز پرداخته و راهکارهایی را ارائه کرده که مشروح آن در سایت اقتصادنامه منتشر شده است.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین