جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 5:47:45 AM
جراحی علم اقتصاد به بهانه آموزش اقتصاد اسلامی

برخی از اقتصاددانان و اساتید علم اقتصاد در ایران با انتقاد از تغییرات صورت گرفته در سرفصل دروس رشته اقتصاد، از آینده این علم در ایران ابراز نگرانی کردند.
تغییرات وسیع در سرفصل دروس رشته اقتصاد/ نگرانی از کاهش سطح دانش دانشجویان جدیدالورود

به گزارش اقتصادنامه، از ابتدای مهرماه 14 واحد درسی به سرفصل دروس اقتصاد دانشکده های اقتصاد سراسر کشور اضافه شده و از تعداد واحدهای برخی دروس نظیر ریاضیات و آمار کاسته شده است.

بر اساس این گزارش دروس جدیدی نظیر اقتصاد سلامت، اقتصاد تعاون و . . .  اضافه شده که اساتید برای آموزش این سرفصل های جدید تجربه لازم را ندارند.

بنا به گفته برخی اساتید با توجه به اینکه قرار است اقتصاد اسلامی محور آموزش اقتصاد در ایران قرار گیرد، به احتمال زیاد افرادی از حوزه‌های علمیه جذب دانشکده های اقتصاد خواهند شد.

منابع موثق خبر می دهند که داوود دانش جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از طراحان اصلی این سرفصل ها بوده و به اجباری کردن برخی از دروس در دانشکده های اقتصاد اصرار داشته است.

با توجه به اهمیت موضوع، اساتید و دانشجویان اقتصاد می توانند نظرات خود در این رابطه را به آدرس ایمیل info@eqtesadnameh.com ارسال کنند. اقتصادنامه در نظر دارد در روزهای آینده طی گفت و گو با اساتید علم اقتصاد در این باره اطلاعات بیشتری را منتشر کند.



منبع: اقتصادنامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین