پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 3:33:01 AM
  • گروه مطلب:| خبر| انرژی| فارسی|
  • کد مطلب:53249
  • زمان انتشار:چهارشنبه 25 آبان 1401-16:43
  • کاربر:

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد سوخت تحویلی به نیروگاه‌های کشور گازطبیعی است و ۳۰ درصد از سوختی که نیروگاه‌ها مصرف می‌کنند از سوخت مایع تأمین می‌شود؛ به جز صنعت سیمان، در سایر صنایع هنوز هیچ محدودیتی در مصرف گاز اعمال نشده است.
رشد ۱.۵ برابری مصرف گاز در بخش خانگی/ آغاز مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع سیمان

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با سرد شدن هوا در کشور، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری با سرعت در حال افزایش است؛ به طوری که مصرف گاز در این بخش‌ها نسبت به ۱۰ روز پیش، ۱.۵ برابر شده است.

وی افزود: با استفاده از ذخایر گاز در خطوط و استفاده از سوخت جایگزین در نیروگاه‌ها و کارخانجات سیمان، میزان افزایش در بخش خانگی را پوشش داده‌ایم.

جولایی با اشاره به پیش‌بینی کاهش بیشتر دما در هفته آینده، گفت: درحال حاضر مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به ۴۶۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده که پیش‌بینی می‌کنیم با کاهش دما در هفته آینده، این رقم به ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۰ درصد سوخت تحویلی به نیروگاه‌های کشور گازطبیعی است و ۳۰ درصد از سوختی که نیروگاه‌ها مصرف می‌کنند، از سوخت مایع تأمین می‌شود؛ به جز صنعت سیمان، در سایر صنایع هنوز هیچ محدودیتی در مصرف گاز اعمال نشده و فقط برای کارخانجات سیمان، استفاده از سوخت جایگزین (سوخت مایع) در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در خصوص میزان ناترازی گاز در زمستان امسال گفت: اگر دمای هوا و میزان مصرف مثل سال گذشته باشد، حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون مترمکعب در روز کسری یا ناترازی گاز خواهیم داشت.

وی افزود: انتظار این است که مشترکان هم در مصرف گاز و هم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، اگر میزان مدیریت مصرف و صرفه‌جویی از سوی مردم به ۲۰ درصد برسد، هیچ مشکلی در تأمین گاز زمستانه نخواهیم داشت و زمستان امسال را با وجود ناترازی، بدون مشکل سپری خواهیم کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین