يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 3:23:30 PM
وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس:

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت در اجرای مصوبه بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال درباره تولید و اشتغال در کشور بیش از ۱۰۰ درصد رشد عملکرد نسبت به سال قبل داشته است و تاکنون ۴۳ هزار طرح ۳۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند.
رشد ۱۰۰ درصدی تخصیص اعتبارات اشتغال/۴۳ هزار طرح تسهیلات دریافت کردند

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه- ۱۷ آبان - مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دولت در اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱، سیداحسان خاندوزی به ارایه گزارشی از عملکرد دولت و بویژه بانک ها در پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال پرداخت و گفت: در سال‌های گذشته افراد کار آفرین از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه بهره مند نمی‌شدند.

وی ادامه داد: امسال در اجرای تبصره ۱۸ وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و تمام وزارتخانه های مرتبط با اشتغال و استان ها مسئول هستند و هیچ مقامی از پایتخت در این امور دخالت نمی کند زیرا برای ما مهم است که این تسهیلات به تولید و اشتغال اختصاص یابد.

خاندوزی گفت: این تقسیم کار ملی چهارگانه است که موجب شده است میزان تخصیص این اعتبارات در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ تا ۶ ماهه ۱۴۰۱ از ۱۰ درصد سال های قبل به ۱۰۲ درصد افزایش یابد این عملکرد با نظارت وزارت کار و استان ها انجام شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه از پول پاشی صرف برای اشتغال  باید فاصله بگیریم اظهار داشت: وزارت اقتصاد برای اجرای این تبصره یک سامانه نظارتی ایجاد کرده است و امروز به صورت لحظه ای می‌توانید ببینید که تخصیص تسهیلات اشتغال زایی در کدام استان، در کدام شهر و در چه مرحله ای قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته مصوب شده بود که ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال داده شود که نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات محقق شده است.

خاندوزی با بیان اینکه ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص یافته است؛ این رقم را منحصر به منابع دولت ندانست و تاکید کرد که این ارقام با اهرم کردن منابع بانک ها تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: ۴۳ هزار طرح تا امروز تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند و ۸ هزار طرح نیز در مراحل پرداخت هستند.

خاندوزی با تاکید بر اینکه عملکرد دولت در اجرای تبصره 18 قانون بودجه نسبت به سال های گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: ۴۳ هزار طرح تا الان ۳۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وزیر اقتصاد با یادآوری اینکه این تسهیلات از طریق دستگاههای دیگری چون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کمیته امداد(ره) پرداخت می شود، اظهار داشت: اگر تخصیص های لازم از سازمان برنامه نرسد، حرکتی که آغاز شده دچار مشکل خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین