سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 11:08:32 AM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:52373
  • زمان انتشار:شنبه 2 مهر 1401-19:35
  • کاربر:
مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا اعلام کرد:

رویداد فناورانه خودروهای آینده با هدف هم افزایی توانمندی های سایپا و شرکت های دانش بنیان و به منظور بهره برداری از دانش و تخصص شرکت های فعال در حوزه نیازهای فناورانه صنعت خودرو، با مشارکت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و گروه خودرویی ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
رویداد فناورانه خودروهای آینده، هم افزایی توان سایپا و شرکت های دانش بنیان

به گزارش اقتصادنامه، سید شاهین عذبی، مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با اعلام برگزاری این رویداد در ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال جاری، آن را متناسب با سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خواند و گفت: هدف این رویداد استفاده از ظرفیت شرکت های توانمند و دانش بنیان برای رفع نیازهای فناورانه در توسعه خودروهای آینده است. او افزود: گروه خودروسازی سایپا می کوشد افزون بر پاسخ گویی به نیازهای کنونی مردم، نگاهی به آینده هم داشته باشد و از فناوری های تعیین کننده عرصه خودروسازی در آینده غافل نشود.

عذبی این فناوری ها را درحوزه های خودروهای برقی هیبریدی، خودروهای متصل، سیستم های پیشرفته کمک راننده و همچنین زیرساخت تست و آزمایشگاه های خودرویی بر شمرد و گفت: دنیای خودرو در آینده نزدیک و تا چند دهه، بر این محورها استوار است و خودروسازها برای بقا و داشتن سهم مطلوب در بازار ناگزیر از دست یابی به سطح قابل قبولی در این زمینه ها هستند.

او اظهار امیدواری کرد: مشارکت هر چه بیشتر شرکت های دانش بنیان و به ویژه دانشگاه ها این رویداد را با غنا و محتوای هدف گذاری شده همراه و به همکاری های گسترده تر با خودروسازی سایپا رهنمون سازد.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا خاطرنشان ساخت: ارتباط و همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه های فناورانه، صرفاً به عنوان دانش بنیان نیست، بلکه باید به ظرفیت ها و قابلیت ها توجه داشت و حمایت های لازم از سوی فناوری ریاست جمهوری در این خصوص بسیار مفید است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین