سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 11:18:35 AM

نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای باعث توسعه تجارت و رشد اقتصادی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه ایران مسیری ترانزیتی برای رسیدن به غرب محسوب می‌شود، رونق آن ازنظر اقتصادی برای کشور گره‌گشا خواهد بود.
عضو اتاق بازرگانی ایران: عضویت ایران در سازمان شانگهای باعث رشد اقتصادی و افزایش تجارت می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «سید مصطفی موسوی» با بیان اینکه عضویت در سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای نقطه عطفی برای توسعه تجارت با کشورهای عضو این سازمان است،‌ اظهار داشت: با افزایش مناقشات روسیه و اوکراین، اقبال این کشور نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت‌های ایران بیش از گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌مندی روسیه از مسیر ایران، اقتصاد کشور را شکوفا می‌کند، تصریح کرد: پیمان شانگهای در آغاز یک توافق سیاسی بود و ایجاد امنیت در این کشورها موجب گسترش فعالیت‌های اقتصادی نیز می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند موجب توسعه تبادلات تجاری و رشد اقتصادی می‌شود، خاطرنشان کرد: اتحاد میان اعضا موجب تقویت روابط تجاری و سیاسی میان کشورها می‌شود تا بدون نیاز به غرب مسیر را برای فعالیت‌های اقتصادی هموار کند.

نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: پیمان شانگهای می‌تواند برای اقتصاد ایران گره‌گشا باشد و برای دستیابی به آن، ایران باید پیشنهادات متناسب با شرایط خود را برای مبادلات اقتصادی ارائه دهد که یکی از آنها ایجاد تعرفه‌های ترجیحی است.

وی با اشاره به اینکه باید بخش اقتصادی پیمان شانگهای تقویت شود، تصریح کرد: ایران ظرفیت لازم برای اتصال و ایجاد گذرگاه برای کشورهای عضو به مناطق غربی جهان را دارد که در صورت بهبود این بخش، می‌توان آن را نهادینه و قانونی کرد.

موسوی با بیان اینکه عضویت در پیمان شانگهای امکانات بسیاری را برای اقتصاد ایران فراهم می‌کند، گفت: این موقعیت، شرایط مناسبی را برای موافقت‌نامه‌های دو جانبه و چند جانبه با کشورهای عضو را در اختیار ایران قرار می‌دهد که برای اقتصاد کشور مورد اهمیت است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین