سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 1:02:58 PM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:52344
  • زمان انتشار:چهارشنبه 30 شهريور 1401-13:13
  • کاربر:

خودروهای کوییک و ساینا در نمایشگاه اختصاصی علمی، فناوری و صنعتی ایران در ونزوئلا خوش درخشیدند.
کوییک سایپا، در ونزوئلا هم محبوب شد

به گزارش اقتصادنامه، مردم ونزوئلا که مدتی است در شرایط سخت ناشی از تحریم بین المللی، فشارهای اقتصادی و تورم شدید قرار دارند، استقبال چشمگیری از نمایشگاه فناوران و صنعتگران ایرانی به ویژه خودروهای گروه سایپا نشان دادند، به طوری که در مدت ۶ روز نمایشگاه بیش از ۵ هزار نفر برای پیش خرید خودروهای کوییک و ساینا ثبت نام کردند.

بر اساس این گزارش، تصویر خوبی که برند سایپا در میان مردم ونزوئلا ایجاد کرده در کنار تغییرات مثبت اخیر در نظام اقتصادی این کشور از جمله کنترل تورم افسار گسیخته، افزایش نسبی قدرت خرید طبقه متوسط و همچنین ضرورت نوسازی ناوگان فرسوده خودرویی ونزوئلا استقبال خوب از محصولات اقتصادی سایپا را رقم زده است.

علاوه بر این سابقه خوب حضور گروه سایپا در بازار ونزوئلا که به چندین سال پیش و قبل از بحران شدید اقتصادی در این کشور بر می گردد بی تاثیر در این استقبال خوب نبوده چراکه سایپا توانسته بیش از ۱۱ هزار دستگاه از محصولات خود را در این بازار با قیمتی بالاتر از بازار داخل به فروش برساند و بازخورد خوبی در بازار و مشتریان ایجاد کند.

در نمایشگاه اخیر، حضور نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در دو شب متوالی در غرفه سایپا و معرفی محصولات این شرکت و تشویق و ترغیب مخاطبین به استفاده از این محصولات توسط او، نشانگر تمایل شدید بخش دولتی این کشور به برآورده ساختن تقاضای انباشته شده سال های پیشین بازار خودرو و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق همکاری با گروه خودروسازی سایپا است که می تواند منجر به ایجاد یک پیمان راهبردی بلند مدت صنعتی میان دو کشور ایران و ونزوئلا شود.

شایان ذکر است، گروه خودروسازی سایپا در توافق نامه اخیر با وزارت حمل و نقل ونزوئلا در فاز نخست همکاری های مشترک، صادرات بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو در دو سطح خودروی کامل (CBU) و قطعات منفصله (SKD) را در برنامه دارد.

این نمایشگاه با حضور حدود ۸۰ شرکت دانش بنیان و خودروسازان ایرانی با همکاری و هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ شهریور ماه به منظور ارائه و انتقال فناوری های خود در نمایشگاه اختصاصی ایران در ونزوئلا برگزار شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین