سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 6:12:38 AM

نرخ تورم اتحادیه اروپا برای نخستین بار در تاریخ تاسیس این اتحادیه ۲ رقمی شد و به ۱۰.۱ درصد رسید.
ثبت تورم ۲ رقمی در اتحادیه اروپا برای نخستین بار

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) اعلام کرد متوسط نرخ تورم در اتحادیه اروپا طی اوت ۲۰۲۲ به ۱۰.۱ درصد رسیده است. نرخ تورم اتحادیه اروپا در این ماه نسبت به ماه قبل ۰.۳ واحد افزایش داشته است. در ماه جولای متوسط نرخ تورم ۲۷ عضو اتحادیه اروپا ۹.۸ درصد اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش برای نخستین بار در طول تاریخ تاسیس اتحادیه اروپا (از سال ۱۹۹۳) است که نرخ تورم در این اتحادیه دو رقمی می‌شود و به بالاتر از ۱۰ درصد می‌رسد. نرخ تورم ۱۰.۱ درصدی در ماه اوت امسال نسبت به تورم ۳.۲ درصدی اوت سال گذشته بیش از ۳ برابر شده است.

بالاترین تورم ثبت شده در میان اعضای اتحادیه اروپا در ماه اوت امسال مربوط به استونی بوده است. نرخ تورم این کشور در ماه اوت ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۵.۲ درصد گزارش شده است. کمترین رقم تورم نیز مربوط به فرانسه بوده است. فرانسه در اوت امسال با نرخ تورم ۶.۶ درصدی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا ۱۵ کشور در اوت امسال با تورم بالای ۱۰ درصد مواجه بوده اند. این کشورها عبارتند از بلژیک، اسپانیا، یونان، اسلونی، کرواسی، رومانی، اسلوکی، هلند، لهستان، بلغارستان، چک،مجارستان، لیتوانی، لتونی و استونی.

در میان کشورهای اروپای غربی، هلند بیشتر از بقیه با معضل تورم مواجه شده است. نرخ تورم این کشور در اوت ۲۰۲۲ به ۱۳.۷ درصد رسیده است که بیشتر از هر کشور دیگر در اروپای غربی است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین