جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 11:21:00 AM
محمدرضا اخوان در نشست خبری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مطرح کرد:

رئیس اداره اعتبارات و بین‌الملل عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان ارزبری کشور را تا جای ممکن کاهش داده‌اند و این صرفه جویی ارزی باید بیشتر شود.
حمایت بانک مهر ایران از دانش‌بنیان ها با هدف صرفه جویی ارزی

به گزارش اقتصادنامه،  محمدرضا اخوان امروز (دوشنبه) در نشست خبری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان صرفه جویی ارزی برای کشور به وجود آورده‌اند، گفت: تمام مواد مصرفی و تولیدی دانش‌بنیان‌ها داخلی است و ارزبری کشور را کاهش داده‌اند.

وی افزود: در سال جاری بالغ بر ۱۷۰ تسهیلات به معرفی معاونت فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده است.

اخوان با اشاره به تسهیلات اعطا شده به این شرکت‌ها خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بالغ بر ۲۷۰۰ فقره تسهیلات به معادل ۱۳۵۰ میلیارد به صورت اشخاص حقیقی اعطا شده است.

اخوان ادامه داد: در سال جاری بالغ بر ۳۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم درحالیکه اگر تمام بانک‌های بزرگ کشور از لحاظ تعدادی و مبلغی سنجیده شود، به اندازه‌ای که ما تسهیلات پرداخت کرده‌ایم، تسهیلاتی پرداخت نکرده‌اند.

وی درباره رشد منابع بانک مهر تصریح کرد: منابع ما در سال جاری نسبت با ابتدای سال معادل با ۳۷ درصد رشد داشته است در حالی که منابع سایر بانک‌های قرض‌الحسنه یا رشدی نداشته یا رشدشان کمتر از ۵ درصد بوده است.

اخوان در مورد همکاری بانک با شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: این همکاری یک باره نبوده و ادامه دار خواهد بود. هدف اصلی در جریان داشتن پول است و اگر‌ بعضی شرکت‌ها مشکل بعد مسافت دارند، می‌توانند به شعب دیگر ما نیز مراجعه کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین