شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 7:04:42 PM

حقوقدان و فعال اقتصادی جزیره کیش با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی در جزیره از دولت درخواست کرد قوانین دست و پا گیر را بردارد چرا که برخی از مشکلات با اندکی تدبیر قابل حل هستند.
بی‌توجهی به مشکلات جزیره کیش خروج سرمایه‌گذاران را در پیش خواهد داشت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از  ایلنا،‌ اسماعیل صادقی حقوقدان و فعال اقتصادی جزیره کیش،‌ گفت: وضعیت اقتصادی کیش خوبنیست و مشکلات آن کاملا قابل لمس و مشهود است. یکی از مهمترین دلایل آن خروج سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از این جزیرهاست. اگر به معضلات آن رسیدگی نشود فعالان اقتصادی مجبور به ترک کیش خواهند شد.

 

صادقی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی در جزیره از دولت درخواست کرد قوانین دست و پا گیر را بردارد چرا که برخی از مشکلات بااندکی تدبیر قابل حل هستند.

 

وی درخصوص سعید محمد به عنوان دبیر شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی، گفت: با توجه به سابقه و تجربه کاری ایشان انتظار تحولخوبی در مناطق آزاد داریم؛ اما متاسفانه به دلیل موانعی از جمله حضور و نظارت وزارت اقتصاد و دارایی که خود دارای مشکلاتعدیده‌ای است اختیارات کافی را ندارند.

 

وی با تاکید بر وجود قوانین بسیار خوب در جزیره کیش،‌ گفت: متاسفانه در اجرای این قوانین با مشکل رو به رو هستیم،‌ به معنای دیگرقانون تدوین می‌شود؛ اما مجریان قانون آن را تفسیر به رای خود می‌کنند. بنابراین در شیوه اجرایی قانون با مشکل مواجه هستیم. 

در قانون صراحتا ذکر شده است که اختیارات باید به مدیرعامل منطقه آزاد تفویض شود؛ بنابراین اگر قرار باشد که مدیرعامل اختیارینداشته باشد همان وزارتخانه را به عنوان مدیر این سازمان در نظر بگیریم. بنابراین تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی این است که بهوی اختیارات کافی تفویض شود؛ چرا که مدیر باید اختیارات لازم را داشته باشد.

 

صادقی با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر،‌ گفت: در جزیره استعدادهای گردشگری و فرهنگی بسیاری داریم وقطعا مدیرسازمان منطقه آزاد کیش برنامه‌هایی برای این موضوع دارند؛ اما پیشنهاد می کنم که قبل از فکر کردن به این مسئله؛ مشکلاتو چالشهای موجود در جزیره را حل کنیم؛ چرا که اگر سرمایه گذاران و ظرفیتهای موجود را از دست دهیم رسیدن به گسترش این تعاملاترا نیز نخواهیم داشت.

 

وی با شاره به مراجعه تعداد بسیاری از ان.جی.او ها برای مشارکت و همکاری در فعالیتهای مربوط به مسابقات جام جهانی گفت: دراین مورد نیز متاسفانه به دلیل تغییرات متعددی که در بدنه مدیریت سازمان اتفاق می افتد، این امر میسر نشد ما استعدادهای فراوانیداریم که مناطق آزاد میتواند از آنها استفاده کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین