چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 شمسی /5/15/2024 6:27:24 PM

دادستان تهران گفت: با مدیرانی که در ترخیص کالاها از گمرک اهمال کاری و سهل انگاری کنند، برخورد قضایی می‌شود
برخورد قضایی با مدیرانی که در ترخیص کالاها اهمال کاری کنند

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «علی صالحی» روز شنبه در مراسم انهدام یک هزار و ۵۰۰ تن کالاهای متروکه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمانی که کالاها وارد گمرک شده است دارای تاریخ و قابل مصرف بوده است که به خاطر اهمال کاری بعضی از مدیران در گذشته باعث شده تا کالاها در انبارها رسوب شود. 

وی افزود: بررسی‌های قضایی صورت می‌گیرد در صورت کم‌کاری و اهمال مدیران، پرونده‌های قضایی تشکیل و با آنان برخورد خواهد شد. 

 دادستان تهران تاکید کرد: با ورود همکاران دستگاه‌های قضایی و متولیان امر، اکنون تحرکات خوبی صورت گرفته و انبارهای گمرک و سازمان اموال تملیکی رصد می‌شود. 

وی با اشاره به حفاظت از کالاها در انبارهای اموال تملیکی و گمرکی بیان داشت: باید بسته‌بندی کالاها به تفکیک پرونده‌ها صورت گیرد و از کالاها محافظت شود. 

وی خاطرنشان کرد: بعضی از کالاها نیاز به دمای مناسب و نگهداری دارند که باید انبارها منطبق با کالاها مدیریت شوند. 

وی بیان داشت: برای ورود کالاها ارزآوری شده است که نباید مراحل اداری و رعایت‌نکردن موارد قانونی منجر شود تا به مرحله انهدام برسند.

موارد مختلفی باعث انهدام کالاهای متروکه می‌شود 

عبدالرضا کشاورز مدیرکل گمرک شهریار در این مراسم بیان داشت: کارهایی که به مرحله انهدام می‌رسند قبل از اینکه تاریخ مصرفشان بگذرد از مجاری قانونی وارد کشور می‌شوند. 

وی افزود: عدم ثبت سفارشی یا عدم دریافت کد ساتای بانک مرکزی باعث می‌شود تا این کالاها در زمان مقرر از گمرک ترخیص نشوند و در انبارها تاریخ آنها بگذرد. 

کشاورز بیان داشت: کالاهای سلامت‌محور تاریخ مصرف دارند که بررسی کارشناسی می‌شود که اگر امکان استفاده مصرف ثانویه و یا باز صادرات را دارد، اقدام شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین