دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 شمسی /5/13/2024 4:37:22 PM
واکنش نرم رئیس کل بانک مرکزی به طرح مجلس برای اصلاح قانون بانکداری

در حالیکه طی روزهای گذشته شماری از مدیران ارشد نظام بانکی، دانشگاهیان و کارشناسان اقتصادی به طرح نمایندگان برای اصلاح قانون بانکداری انتقاد وارد کرده و تصویب آن را مترادف کاهش اقتدار بانک مرکزی دانسته‌اند، علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی واکنش نرمی به این موضوع نشان داده و گفته ما نظرات خود را به مجلس اعلام کرده‌ایم.
طرح بانکداری را نمایندگان داده‌اند، ما هم نظر خود را داده‌ایم

به گزارش اقتصادنامه، آنگونه که ایرنا خبر داده، صالح‌آبادی، روز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از رونمایی از سامانه محچک در جمع خبرنگاران اعلام کرده که "این طرحی‌ست که نمایندگان تهیه کردند و ما هم به‌عنوان بانک مرکزی نظرات خود را ارائه کردیم. بخشی از نظرات بانک مرکزی در طرح بانکداری مجلس اعمال شده و نیازمند اصلاحاتی است. ما پیشنهادهای خود را ارائه کردیم و چنانچه اعمال شود، اقتدار خوبی به بانک مرکزی می‌دهد."

ایرنا البته تیتر "طرح مجلس اقتدار بانک مرکزی را افزایش می‌دهد" را برای این خبر انتخاب کرده که تا در ذهن خواننده، همراهی بانک مرکزی با طرح نمایندگان را تداعی کند.

با رسانه‌ای شدن مفاد این طرح، در محافل کارشناسی نقدی جدی به آن صورت گرفته تا جایی که روسای کل پیشین بانک مرکزی در نامه‌ای تصویب چنین طرحی را باعث کاهش اقتدار بانک مرکزی دانسته‌اند.

نگرانی شدید مدیران پیشین بانکی در کنار آرامش خاطر رئیس کل کنونی بانک مرکزی، پارادوکسی را ایجاد کرده که نشان می‌دهد مدیران فعلی بانک مرکزی به جای دفاع از کیان سیاست‌گذاری پولی و بانکی، سعی دارند با تساهل و تسامح خود، بیشتر نظر نمایندگان مجلس و جناح سیاسی حاکم بر آن را با خود همراه کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین