جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 8:42:30 AM
گوردون براون طی یادداشتی در روزنامه گاردین مطرح کرد

گوردون براون – نخست وزیر اسبق بریتانیا – در توصیه ای به نخست وزیر بریتانیا گفت: بنگاههای انرژی که نمی توانند قبض های خود را پایین تر بیاورند را به طور موقت در کنترل دولت درآورید.
چهار  توصیه سوسیالیستی نخست وزیر سابق بریتانیا به دولت

او در یادداشتی برای روزنامه گاردین نوشت که افزایش قیمت انرژی باید  لغو شود و دولت برای قیمت های پایین تر باید با بنگاهها مذاکره کند ، کاری که در بحران سال 2009 در مورد بانک ها شد . در آن سال بانک ها به طور موقت ملی شدند تا از مصرف کنندگان حمایت شود.

او هشدار داد که زمان برای انجام این تصمیمات اساسی کم است و باید در طی این چند روز تصمیم گرفته شود. براون نوشت :" زمان به کسی فرصت دوباره نمی دهد . همچنین بحران ها. آنها به تعطیلات نمی روند و زمان را تا وقت خروج نخست وزیر و هوی  و هوس های دو نامزد بالقوه به تاخیر نمی اندازند."

براون این یادداشت را یک روز پس از انکه برآورد شد که قیمت انرژی تا ماه ژانویه به 4200 پوند می رسد نوشت و به دولت توصیه کرد که " جلوی هر گونه افزایش را بگیرد " و سپس برای پایین نگه داشتن قیمت آن هم بعد از محاسبه حاشیه سود و تعرفه های اجتماعی مناسب با بنگاهها مذاکره کند.

او به نخست وزیر گفته است که دولت باید آن دسته از بنگاههایی را که نمی توانند الزامات را برآورده سازند به مالکیت عمومی درآورد و این موضوع را با زمانی که دولت او در سال 2009 به عنوان آخرین اقدام با بانک ها انجام داد مقایسه کرد.

او گفت قبل از برداشتن این گام دولت باید وام های تضمین شده و تامین مالی را پیشنهاد کند اما " اگر این اقدام هم با شکست مواجه شد باید به عنوان آخرین گام خدمات اساسی آن ها را تا رفع بحران در دست بگیرید."

براون نوشت :" خانواده ها در سال 2022 بیشتر از سال های 2008-2009 رنج می کشند و فقط اقدامات قطعی و شجاعانه که از این هفته باید شروع شود مردم را از سختی ها نجات خواهد داد و کشور تکه پاره شده ما را دوباره متحد خواهد ساخت."

براون نوشت که تصمیمات فوری که باید گرفته شود و نمی توان تا پایان رقابت های رهبری حزب محافظه کار آنها را به تاخیر انداخت شامل موارد زیر است :

  • افزایش قیمت انرژی قبل از اعلام رسمی آن در 26 اوت ، لغو شود
  • پرداخت های ماه اکتبر برای خانوارهای آسیب پذیر اعمال شود
  • یافتن راههای تازه  برای تامین گاز و ذخیره آن
  • به طور داوطلبانه مصرف انرژی کاهش یابد مانند کاری که آلمان کرد تا  از خاموشی ها جلوگیری شود

او گفت مخارج را هم باید به شیوه جدید " مالیات بادآورده " بر روی صنایع نفت و گاز و نیز یک مالیات تازه برروی سطوح پاداش های بالای شهر که به گفته باعث بالا رفتن تورم دستمزدی شده اعمال شود. به گفته براون این اقدامات می تواند معادل 15 میلیارد پوند پول جمع کند که برای 8 میلیون خانوارهای کم درامد که به هر کدام آنها حدود 2000 پوند داده شود کافی است  .

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین