پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 11:13:41 PM
رویترز بر اساس یک سند فاش کرد

در سال های ۱۹۹۳ و ۲۰۰۰، دولت چین طی بیانیه ای رسما اعلام کرده بود که برای الحاق کردن تایوان به سرزمین مادری چین از نیروی نظامی استفاده نخواهد کرد، اما امروز فاش شده که دولت شی جی پینگ این دستورالعمل ها را کنار گذاشته است.
چین وعده اعزام نکردن ارتش به تایوان را کنار گذاشت

به گزارش رویترز، چین این وعده خود را که برای کنترل تایوان نه از ارتش استفاده می کند و نه از فشار دولتی ، کنار گذاشته است. این خبرگزاری این خبر خود را براساس یک سند رسمی ، داده است.

رویترز در حالی این خبر خود را بر روی خط خبری فرستاده است که سایت فارین افیرز در گزارشی از دولت بایدن خواسته است که آمادگی نظامی را بر سر تایوان به حداکثر برساند . در این گزارش که به قلم " البریج کولبی" که در سال 2018 مسئولیت رسمی در موسسه استراتژی دفاع ملی داشت ، آمده است که آمادگی داشتن بهترین گزینه برای جنگ نکردن با چین بر سر تایوان است .

در همین حال در گزارش رویترز آمده است که این سند در حالی افشا می شود که دولت چین از سفر نانسی پلوسی ، رییس مجلس نمایندگان آمریکا ، به تایوان به شدت عصبانی است به طوری که یک روز پس از سفر پلوسی به آن جزیره یک مانور نظامی به مدت 4 روز در اطراف تایوان با آتش واقعی برگزار کرد و این مانور را دو روز پس از اتمام هم تمدید کرد. از سوی دیگر تایوان هم از روز گذشته مانور نظامی خود را برای مقابله با یک تهاجم خارجی برگزار کرد.

حزب کمونیست چین در پیشنهادی خواستار بازگردانده شدن تایوان به سرزمین مادری تحت قانون " یک کشور ، دو نظام " است درست شبیه مدلی که در سال 1997 ، هنگ کنگ را از مستعمره انگلستان به در آورد و آن را به چین ملحق کرد. اما تمامی احزاب سیاسی تایوان این مدل " یک کشور ، دو نظام " را رد کردند و نظرسنجی های مردمی هم نشان می دهد که آنها خواهان پیوستن به چین نیستند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین