جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 6:09:33 AM

ماموران اف بی ای با حمله به خانه ترامپ، اسناد زیادی را از اقامتگاه وی با خود بردند.
حمله اف بی ای به خانه ترامپ

به گزارش اقتصادنامه به نقل از خبرگزاری ها، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا گفت که دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی)، با حمله به اقامتگاهش، این مکان را بازرسی کردند و حجم زیادی اسناد و مدارک را به همراه خود بردند.
اقامتگاه ترامپ در اقامتگاه "مار-ئه-لاگو" در فلوریدا امریکاست.
ترامپ این اتفاق را سوء رفتار دادستان کل توصیف کرد.
دفتر تحقیقات فدرال امریکا (اف بی آی) از تایید یا رد بازرسی اقامتگاه ترامپ خودداری کرد. ترامپ به دلیل این بازرسی هم اشاره نکرد. این موضوع نشانه ای از افزایش فشارهای قضایی علیه رئیس جمهور سابق امریکاست.
ترامپ در بیانیه ای که در شبکه اجتماعی تحت مالکیت خود یعنی "تروث" (اعتماد) نوشت: "این شرایط سختی است که امت ما آن را می گذراند. خانه زیبایم در «مار-ئه-لاگو» در پام بیچ ایالت فلوریدا از سوی مجموعه بزرگی از نیروهای دفتر تحقیقات فدرال، مورد محاصره و بازرسی و اشغال قرار گرفت".
عکس های هوایی از گردشگاه مار-ئه-لاگو نشان دهنده وجود خودروهای پلیس در مقابل اقامتگاه ترامپ است.
به گفته روزنامه نیویورک تایمز، به هنگام بازرسی، ترامپ در اقامتگاه خود حضور نداشت.

ترامپ افزود: این سوء رفتار از سوی دادستانی و این استفاده از سیستم عدالت به عنوان یک سلاح است. این حمله ای از سوی دموکرات ها و چپ گرایان تندرو است که می خواهند مانع از کاندیداتوری من برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ شوند.
وی همچنین گفت که ماموران حتی گاوصندوق شخصی او را هم بازرسی کردند.

با این حال برخی رسانه های امریکایی گفتند عملیات بازرسی با کسب مجوز از دادگاه و مربوط به پرونده تخلف احتمالی ترامپ درباره همراه داشتن اسناد سری است که او به اقامتگاه شخصی اش منتقل کرده بود.

در فوریه گذشته نیز سازمان آرشیو ملی امریکا اعلام کرد ۱۵ صندوق از اسناد دولتی را از مقر اقامت ترامپ در فلوریدا پس گرفت. این اسناد به گفته واشنگتن‌پست مربوط به اسناد بسیار سری هستند که ترامپ هنگام ترک کاخ سفید آنها را به همراه خود برد.
قرار بود ترامپ در پایان دوره ریاست و حضور در کاخ سفید، همه اسناد و هدایای در اختیار خود را تحویل دهد اما او به جای این کار، آنها را به مقر اقامت خود در اقامتگاه "مار-ئه-لاگو" منتقل کرد. این اسناد شامل نامه‌نگاری های خصوصی او با باراک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا نیز می شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین