جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 10:57:48 AM

نخستین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت پذیرفت.
نخستین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز در کشور انجام شد
واردات کالا با ارزهای دیجتال؛ این خبری بود که هم تجار و هم فعالان باراز رمزارزها از مدتها قبل منتظرش بودند. از اسفند سال گذشته که قرار بود این طرح اجرایی شود تا اردیبهشت امسال که بانک مرکزی اعلام کرد به زودی ساز و کار تجارت خارجی از طریق ارزهای دیجیتال فراهم می شود. 
البته نهایی‌ شدن سازوکار استفاده از رمزارزها در حوزه تجارت خارجی در جلسه کارگروه مشترک ارزی بین وزارت صمت و بانک مرکزی به تصویب رسیده بود. 
سرانجام روز سه شنبه علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صمت، در توییتر خود اعلام کرد که ثبت اولین سفارش واردات کالا به کشور با استفاده از ارزهای دیجیتال، انجام شده است. پیمان پاک تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه با مبدأ این واردات، محتویات آن و ارز دیجیتال مبادله‌شده ارائه نکرده است. 
این اتفاق مهم در حالی رخ داده که هنوز جزئیاتی از چگونگی ثبت سفارش، بسترهای نقل و انتقال رمزدارایی برای تجارت خارجی، چگونگی محاسبه مالیات و... منتشر نشده و این خبر مهم، از طریق توئیتر رئیس سازمان توسعه تجارت وزارت صمت اعلام شده است. 
نقش پررنگ دلار آمریکا در تجارت بین‌المللی منجر به استفاده آمریکا از ابزار دلار برای فشار به کشورهای دیگر شده است. 
درحال‌حاضر بیش از ۶۰ درصد مبادلات مالی جهان با دلار آمریکا انجام می‌شود که با گسترده شدن ارزهای دیجیتال، می‌توان این وابستگی جهانی به دلار را کاهش داد. این موضوع، موجب می‌شود تا اهرم تحریم برای ایالات متحده آمریکا تضعیف شود.
 بنا بر اعلام رییس سازمان توسعه تجارت، تا پایان شهریور ماه استفاده از رمزارزها و قراردادهای هوشمند به صورت گسترده در تجارت خارجی با کشورهای هدف عمومیت خواهد یافت.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین