جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 4:30:30 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:50223
  • زمان انتشار:دوشنبه 10 مرداد 1401-14:51
  • کاربر:
بازار سهام تغییر جهت داد؛

شاخص کل بورس تهران امروز (دوشنبه، ۱۰ مردادماه) با تغییر جهت از منفی به مثبت، پس از چند روز نزول، سبزپوش شد و با چهار هزار و ۱۱۲ واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت.
سبزپوشی شاخص بورس با رشد ۴ هزار واحدی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۳۸۶ واحد افزایش به ۳۸۰ هزار و ۳۶۲ واحد و شاخص قیمت با ۲۳۲ واحد رشد به ۲۲۸ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۹۸۱ واحد و شاخص بازار دوم هشت هزار و ۳۷۳ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۴۱ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۳۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۱۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۰۰ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲۴۶ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۴۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین پتروشیمی فناوریان (شفن) با ۳۶۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۷۸ واحد، داده گستر عصر نوین های وب (های وب) با ۱۱۴ واحد و صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۹۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پتروشیمی فناوران (شفن)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۲۷ میلیارد و ۸۳ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۵ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۷۳۸ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۱۰۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۱۶ هزار و ۷۲۱ نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی شیراز (شراز)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بهمن دیزل (خدیزل) و پخش البرز (پخش) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین اعتباری ملل (وملل)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین