جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 10:17:38 AM
درآمد سرشار شرکت های نفتی از محل حمله روسیه به اوکراین

حمله روسیه به اوکراین اگر برای مردم جهان خسارتی به بار آورد – افزایش نرخ تورم و سوخت – اما برای شرکت های نفتی ، درآمدها بادآورده ای را حاصل کرد.
سود سه ماهه اکسون موبیل 18 میلیارد دلار ؛ شورون 12 میلیارد دلار

به گزارش فاینانشیال تایمز، شرکت های نفتی اکسون موبیل و شورون روز جمعه از رکورد تازه سود خود د ر فصل دوم سال جاری میلادی گزارش دادند. این افزایش به خاطر افزایش قیمت انرژی  که پس از حمله روسیه به اوکراین رخ داده صورت گرفته است . سود بالایی که بدست آمده همزمان با فشار هزینه های سوختی است که بر مصرف کنندگان اعمال می شود که سبب شده تورم به سطحی در اروپا و آمریکا برسد که در چند دهه گذشته سابقه نداشته است.  بنا بر گزارش ها سود خالص اکسون در فصل دوم به 17.9 میلیارد دلار رسید. آخرین رکوردی که این شرکت در سود بدست آورده بود 15.9 میلیارد دلار در سال 2012 بود ، سالی که قیمت نفت شدیدا بالا رفته بود. سود فصل دوم شورون هم  11.6 میلیارد دلار بود .

همچنین دیروز شرکت نفتی شل هم از سود بالای خود در فصل دوم که بالغ بر 11.5 میلیارد دلار  بود خبر داد. سود توتال فرانسه هم در این فصل به 9.8 میلیارد دلار  رسید که تقریبا سه برابر سود مشابه سال گذشته بود. سود 5 شرکت نفتی  اسکون ، شورون ، شل ، بی پی و توتال الف ، همگی در فصل دوم منتهی به ماه جون بالغ بر 50 میلیارد دلار بوده است . شرکت نفتی انی ایتالیا هم سود فصل دوم خود را 3.81 میلیارد دلار اعلام کرد .

به گزارش اقتصاد نامه ، سود این شرکت ها در حالی اعلام می شود که بنا به نوشته روزنامه ایندیپندنت ، خشم مردم از این میزان سود بادآورده برانگیخته شده است زیرا بنا بر گزارش فاینانشیال تایمز در ماه ژوئن قیمت هر گالن بنزین به 5 دلار رسید هر چند که در روزهای اخیر اندکی کاهش یافته است .

بنا بر گزارش اکسون ، درآمد فصل دوم با 71 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 115.7 میلیارد دلار رسید در حالی که درآمد شورون در این مدت 80 درصد رشد داشت و به 68.8 میلیارد دلار رسیده بود.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین