پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 11:52:16 PM
اقتصادنامه گزارش می‌دهد:

مرکز نقاهتگاه و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب در منطقه گندک دماوند که بهمن ماه ۱۳۹۸ با حضور مسوولان افتتاح شده بود، امروز ۳ مردادماه در صفحه اینستاگرام خود خبر از کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ سگ با گلوله از سوی شهرداری دماوند داد. 
فاجعه سگ‌کشی در دماوند/ شهرداری ۱۶۰۰ سگ در گندک دماوند را قتل عام کرد
به گزارش اقتصادنامه، این سایت که تمامی فعالیت‌هایش در منطقه گندک براساس بخشنامه و شیوه‌نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام می‌شد،  در تلاش بود تا با همکاری سازمانهای مردم نهاد و زیر نظر دوستداران حیوانات بتواند بستری برای اسکان و ارائه خدماتی مانند زنده‌گیری و انتقال به سایت جهت انگل‌زدایی، عقیم‌سازی و در پایان رهاسازی فراهم کند. 
بنا بر گفته برخی مردم محلی گندک، در این منطقه تعداد ‌سگ‌های رها شده و بومی افزایش یافته اما انتظار می‌رفت شهرداری به جای قتل عام آب موردنیاز نقاهتگاه گندک را تامین می‌کرد و با رسیدگی و ارائه امکانات به نقاهتگاه‌های منطقه بستری امن برای نگهداری و ساماندهی سگ‌ها را فراهم می‌کرد.
گزارش‌ها از کشتار دسته‌جمعی سگ‌ها نشان می‌دهد شهرداری دماوند امروز صبح مسیر نقاهتگاه سگ‌ها را بسته و با تیراندازی آنها را کشته است.  مسوولان شهرداری با اجرای چنین تصمیم غیرکارشناسی و غیرانسانی برای سگ‌های نقاهتگاه گندک نشان دادند که کشتن تصمیم کم‌هزینه‌تری نسبت به تامین مایحتاج سگ‌های اسکان‌یافته در این نقاهتگاه بوده و تنها راه حل تامین آب برای شست و شوی۱۶۰۰ سگ و دیگر امکانات آنها، مرگ است. 
کارشناسان معتقدند باور غلطی در بین ایرانی‌ها وجود دارد که سگ را حیوانی نجسی می‌دانند و همین باعث شده این حیوان مورد بی‌مهری زیادی قرار گیرد. در حالی که از پیامبر خدا صلى الله علیه و آله نقل شده: "ما مِن دابَّةٍ ـ طائرٍ و لا غَیرِهِ ـ یُقتَلُ بغَیرِ الحقِّ إلاّ ستُخاصِمُهُ یَومَ القِیامَةِ" به معنای اینکه هر حیوانى که به ناحقّ کشته شود در روز قیامت از قاتل خود شکایت خواهد کرد!


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین