سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 شمسی /4/23/2024 3:54:22 PM
گفت و گوی اقتصادنامه با اولین مدیر منطقه آزاد قشم

اولین مدیر منطقه آزاد قشم گفت: قاچاقچیان و سیاستمداران فاسد نگذاشتند تا منطقه آزاد قشم به دوبی تبدیل شود.
قاچاقچیان و سیاستمداران فاسد نگذاشتند قشم دوبی شود

علی شمس اردکانی در گفت و گو با اقتصادنامه، با اشاره به وضعیت کنونی جزیره قشم گفت: حدود 20 سال پیش در دولت آقای هاشمی بنده به عنوان مدیر منطقه آزاد قشم انتخاب شدم و بر اساس طرحی که تهیه شد، بنا بر ان بود تا این منطقه به قطب تجارت و گردشگری و فعالیت های اقتصادی منطقه تبدیل شود اما با توجه به نفوذ برخی قاچاقچیان و سیاستمداران فاسد، این اقدام صورت نگرفت و سبب شدت تا این جزیره بعد از 20 سال هنوز به صورت بکر باقی بماند.

او افزود: زیرساخت های مناسبی از جمله دانشگاه بین المللی، فرودگاه استاندارد و مراکز خرید متنوع در این منطقه ایجاد شد به طوری که هنوز باند فرودگاه قشم با کیفیت ترین و طویل ترین باند فرودگاه ایران قرار داشته و به نسبت زیادی از باند فرودگاه امام خمینی با کیفیت تر است.

شمس اردکانی افزود: در آن زمان مدیران با اخلاص کار می کردند و تمام تلاششان بر آن بود تا قشم را حتی بهتر از دوبی کنند اما متاسفانه باند قاچاقچیان و سیاستمداران فاسد بر ما پیروز شد و اجازه نداد تا قشم در مسیر توسعه قرار گیرد.

او گفت: قشم ظرفیت های فراوانی برای توسعه دارد ولی دیده می شود یک گردشگر امروز نمی تواند به هتلی پنج ستاره و در خور وارد شود چرا برخی طرح های توسعه قشم متوقف شده و از بین رفته است.

شمس اردکانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت قبل گفت: متاسفانه در دولت قبل توسعه قشم به سمتی رفت که چوب حراج به منطقه زدند و با ساخت مسکن مهر که هیچ متقاضی در حال حاضر ندارد به اتلاف منابع پرداختند در حالی که شایسته بود این منطقه بر اساس طرح توسعه ای که برای آن در نظر گرفته شده بود پیش می رفت تا به رشد و توسعه دست یابد.

او افزود: قشم سرزمین بکری برای سرمایه گذاری است که امیدواریم در دولت یازدهم توجه بیشتری به آن شده و طرح های توسعه با سرعت بالایی پیش روند و این سرزمین به دوبی ایران تبدیل شود.



منبع: اقتصادنامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین