شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 12:00:50 AM

صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، فائو، برنامه جهانی غذا و سازمان تجارت جهانی در بیانیه مشترکی نسبت به ایجاد بحران در امنیت جهانی غذا هشدار دادند.
هشدار مشترک ۵ نهاد بین المللی در خصوص بحران مواد غذایی

به گزارش اقتصادنامه، در این بیانیه مشترک که دو روز پیش صادر شد آمده است که پاندمی کووید ۱۹، اخلال در زنجیره عرضه بین المللی و جنگ در اوکراین، شدیدا غذا، سوخت و بازارهای کود را که به هم مرتبط هستند مختل کرده است. براساس گزارش برنامه جهانی غذا، تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۲، تعداد افرادی که از ناامنی غذایی رنج می برند و دسترسی اشان به غذا در کوتاه مدت به آن نقطه ای رسیده است که زندگی و معیشت اشان را به خطر انداخته به ۳۴۵ میلیون نفر در ۸۲ کشور جهان رسیده است.آنچه که بدتر شده است این است که حدود ۲۵ کشور در واکنش به بالا رفتن قیمت مواد غذایی ، محدودیت های صادراتی را اتخاذ کرده اند که همین امر بر ۸ درصد تجارت جهانی غذا تاثیر گذاشته است. همچنین آنچه که عرضه مواد غذایی را پیچیده تر کرده، دوبرابر شدن قیمت کود در ۱۲ ماه گذشته است که بازتابی از هزینه های بالای داده ها مانند گاز طبیعی است.
این بیانیه در ادامه گزارش خود برای پایدار شدن اهداف توسعه ای خواستار کنش های کوتاه و درازمدت در چهار حوزه کلیدی شد. این چهار حوزه کلیدی شامل:۱ – حمایت فوری از خانوارهای آسیب پذیر در سطح ملی؛ ۲- تسهیل تجارت و عرضه بین المللی مواد غذایی؛ ۳- رونق تولید و ۴- سرمایه گذاری در آن دسته از صنعت کشاورزی که با آب و هوا همخوانی داشته باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین