جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 1:11:17 AM
هزاران نفر در اسپانیا ، یونان ، پرتغال و فرانسه مجبور به ترک خانه های خود شدند

با ادامه موج شدید گرما در جنوب اروپا که نشانه‌ای از فروکش کردن آن دیده نمی‌شود، هزاران مامور آتش‌نشانی مشغول نبرد با آتش‌سوزی‌های طبیعی در پرتغال، اسپانیا و جنوب غربی فرانسه هستند. هزاران نفر در اسپانیا ، یونان ، پرتغال و فرانسه مجبور به ترک خانه های خود شدند
موج گرما، آتش‌سوزی‌ها در اروپا را گسترش داد

به گزارش بی بی سی ، در شمال پرتغال خلبانی که هواپیمای آبپاش او در ناحیه فوز کوا در نزدیکی مرز اسپانیا سقوط کرد کشته شده است.

آتش‌سوزی‌ها همچنین با شدت در منطقه ژیروند فرانسه جریان دارد، جایی که بیش از ۱۲ هزار نفر تخلیه شده‌اند.

در جنوب اسپانیا، در نزدیکی کُستا دِل سُل، حدود ۲۳۰۰ نفر مجبور به فرار از آتش‌سوزی در تپه‌های میهاس شدند.

مسافران در ساحل تورِمُلینُس شاهد توده بزرگ دود برخاسته از این تپه‌ها بودند، جایی که وسایل نقلیه هوایی مشغول پاشیدن آب بر آتش هستند.

همزمان در ساحل جنوب غربی فرانسه در کنار اقیانوس اطلس، یک ساکن منطقه آتش‌سوزی‌های جنگلی را «پسا آخرالزمانی» توصیف کرد.

کارین، که در نزدیکی تسته-دی-بوک زندگی می‌کند به خبرگزاری فرانسه گفت: «هرگز چنین چیزی ندیده‌ام.»

آتش‌سوزی در آنجا و یکی دیگر در جنوب بوردو تقریبا ۱۰ هزار هکتار را سوزانده است. حدود سه هزار مامور مشغول مقابله با اینها هستند.

جسیکا پارکر، خبرنگار بی‌بی‌سی، گزارش می‌دهد که عملیات نجات حیوانات در این منطقه سازمان داده شده اما به کندی پیش می‌رود.

فرانسه هم دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه کرده و در هفته آینده هم انتظار می‌رود هوا در آنجا داغ باشد.

از روز سه‌شنبه دما در پرتغال به ۴۷ درجه رسیده و در اسپانیا از ۴۰ درجه بالاتر رفته است. به گزارش خبرگزاری اسپانیایی اِفه بیش از ۳۰۰ نفر در اثر حوادث مرتبط با گرما در این دو کشور جان باخته‌اند.

آتش‌سوزی‌های پرتغال در شمال این کشور در شرق شهر پورتو در جریان است. آتش‌سوزی‌های امسال تاکنون ۳۰ هزار هکتار زمین را سوزانده که از سال ۲۰۱۷ بی‌سابقه است. در آن سال آتش‌سوزی‌های ویرانگری در این کشور روی داد که ۱۰۰ کشته به جا گذاشت.

بخش های دیگری از مدیترانه هم تحت تاثیر قرار گرفته. در ایتالیا، دولت در دره پو - که بلندترین رود ایتالیا در آن اکنون در برخی نقاط از یک نهر بزرگتر نیست - وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

در یونان، آتش‌نشان‌ها درحال نبرد با آتش در ناحیه فریزا در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی آتن و همچنین در نزدیکی رتیمنو در ساحل شمالی جزیره کِرِت هستند، جایی که هفت روستا تخلیه شده است

در شمال مراکش هم چندین روستا به دلیل آتش‌سوزی تخلیه شده‌اند. یک روستا در قصر الکبیر کاملا سوخت و حداقل یک نفر کشته شد.

موج‌های گرما به دلیل تغییر اقلیم که فعالیت انسانی دلیل آن است فراوان‌تر، شدیدتر و طولانی‌تر شده‌اند. جهان امروز نسبت به زمان شروع عصر صنعتی ۱.۱ درجه سانتیگراد گرمتر شده و اگر تلاش جدی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای صورت نگیرد زمین گرمتر خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین