چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 شمسی /5/15/2024 5:20:34 PM

تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ نسبت به میزان این شهرک‌ها و نواحی تا پایان شهریورماه ۱۳۹۵ با رشدی ۰.۸ درصدی روبرو شده است.
شهرک‌ها و نواحی صنعتی کمی بیشتر شدند

به گزارش اقتصادنامه، تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ به تعداد  ۹۶۰ مورد بوده که این این شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵ به تعداد ۹۵۲ مورد بوده است تا رشد ۰.۸ درصدی را در این زمان نشان دهد.

تعداد شهرک‌ها و نواحی در دست بهره‌برداری تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ به تعداد ۷۹۶ مورد بوده که در قیاس با تعداد شهرک‌ها و نواحی در دست بهره‌برداری تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵ رشد ۰.۲ درصدی را نشان می‌دهد، چراکه تعداد این شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵ به تعداد ۷۷۹ مورد بوده است.

علاوه بر این واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ معادل ۱۱۰۸ مورد بوده که در قیاس با ۹۷۴ واحد به بهره‌برداری رسیده در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ حاکی از رشد ۱۳.۸ درصدی است.

 همچنین در ارتباط با تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید خاطر نشان کرد تعداد این واحدها تا پایان شهریورماه امسال ۴۰ هزار و ۳۱۶ مورد بوده که در قیاس با تعداد واحدهای به  بهره‌برداری رسیده تا شهریورماه سال ۱۳۹۵ به تعداد ۳۸ هزار و ۳۶۹ مورد نشان ‌دهنده رشد ۵.۱ درصدی در شهرک ها و نواحی صنعتی است.

در مورد اشتغال واحدهای به بهره‌داری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید اعلام کرد که تعداد این واحدها طی  شش ماهه ۱۳۹۶ معادل ۱۵۹۴۱ نفر بوده که در قیاس با اشتغال ۱۴ هزار و ۶۲ نفری در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ رشدی ۱۳.۴ درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ در واحدهای به بهره‌برداری رسیده معادل ۸۰۷ هزار و ۷۸۷ شغل ایجاد شده که این اشتغالزایی تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵ به تعداد ۷۷۸ هزار و ۳۶۹ مورد بوده است.



منبع: ایسنا

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین