جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 5:50:19 PM
معاون وزیر کار اعلام کرد:

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از پایان سال ٩۶ تاکنون ١١ هزار میلیارد تومان در اختیار فعالان روستایی و عشایری قرار گرفت که ١٢٠ هزار واحد کسب و کار از این تسهیلات استفاده کردند؛ در این مدت ٢٣٠ هزار شغل ایجاد شده است. 
پرداخت ١١ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه اشتغال روستایی

به گزارش اقتصادنامه، عیسی منصوری روز چهارشنبه در بازدید از طرح اشتغال روستایی خراسان رضوی افزود: یکی از برنامه‌های در دست اجرا، توسعه اشتغال روستایی و عشایری بود که از دو سال گذشته در کشور شروع شد. 

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در یکسال منتهی به پاییز ۴٧۵ هزار شغل در کشور ایجاد شده است. 

وی افزود: در این برنامه توجه ما حمایت از بنگاه‌های موجود و ایجاد بنگاه‌های خرد و کوچک و تاکید بر مناطق جامانده است. 

وی اظهارداشت: اطلاعات و سرشماری وزارت کار حاکی از آن است که در سال های ٩٧ و ٩٨ ، ١٩٧ هزار اشتغال روستایی و عشایری ایجاد شده است. 

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: رویکرد دولت در بخش اشتغال، اشتغال فراگیر است و اولویت‌ها همچون صنایع دستی، گردشگری و فرآوری کشاورزی مشخص شده است. 

منصوری گفت: در بحث اشتغال روستایی برای راستی آزمایی طرح‌ها شاخص بیمه کارگران را در نظر گرفتیم و چنانچه این امر محقق نشود تنبیه و تشویق را در نظر می‌گیریم و منابع در اختیار صندوق قرار می‌گیرد. 

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که تا پایان طرح ١٠٠ هزار نفر بیمه شوند. 

منصوری بیان کرد: در طرح‌های اشتغال روستایی تلاش کردیم بنگاه‌های کوچک و بنگاه های بزرگ در ارتباط باشند تا بازار آنها تضمین شود.

منبع: ایرنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین