پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 6:23:19 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:43462
  • زمان انتشار:سه شنبه 24 خرداد 1401-17:4
  • کاربر:

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۴ خردادماه) با ۲ هزار و ۶۱۹ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۷۴ هزار واحدی قرار گرفت.
شاخص بورس همچنان بر مدار صعود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۹۲ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۲ هزار و ۶۱۹ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۴ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۷۷۰ واحد افزایش به ۴۲۹ هزار و ۹۳۰ واحد و شاخص قیمت با ۴۷۲ واحد رشد به ۲۶۳ هزار و ۴۵۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۱ هزار و ۱۶۰ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۸۲۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۷۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۹۵۳ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۰۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۲۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۸۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۴۵۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۰۶ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۶۴۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۵۶ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۸۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر)، ایران‌خودرو (خودرو)، فولاد خوزستان (فخوز)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۵۳ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۹ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۴۸۱ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۸۸۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۶ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۶۳ هزار و ۹۰۱ نوبت بود.

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سنگ آهن گهر زمین (کگهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، داروسازی دانا (ددانا)، پویا زرکان آق دره (فزر) و تجلی توسعه معادن و فلزات (ومعادن) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین