شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 9:56:43 AM

بر اساس آمار رسمی طی دو ماه ابتدایی امسال ۳۳ میلیون کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲درصدی را نشان می‌دهد.
تخلیه‌وبارگیری ۳۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه کالاهای نفتی تا پایان اردیبهشت سال‌جاری در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی معادل ۴ میلیون و ۲۸ هزار و ۷۰۵ تن، میزان تخلیه کالای غیرنفتی ۷ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۰۷ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

میزان بارگیری کالاهای نفتی ۱۲ میلیون و ۸۸ هزار تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۹ میلیون و ۸۱ هزار تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۲۱ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۲۹۷ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۲ درصدی بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی تا پایان اردیبهشت امسال معادل ۱۶ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۲۷۳ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۱۶ میلیون و ۹۴۳ هزار تن بود. مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۳۳ میلیون و ۶۰ هزار و ۳۰۹تن بوده که حاکی از رشد ۲ درصدی در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، ‌نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه و بارگیری کالای کانتینری نیز ۳۸۲ هزار و ۲۷۰ TEU بوده که نسبت به دوماه ابتدایی سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین