پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 12:43:27 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:43038
  • زمان انتشار:دوشنبه 26 ارديبهشت 1401-15:13
  • کاربر:
سومین عرضه اولیه ۱۴۰۱ فرابورس برای عموم سرمایه‌گذاران

به‌طور دقیق یک‌میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۰۷ کد معاملاتی، سفارش خود را در سقف قیمتی یعنی ۲۸ هزار و ۱۲۱ ریال ثبت کردند و درنهایت نیز طی این رقابت، ۵ درصد از سهام «دانا» به این گروه رسید.
یک‌میلیون و ۶۶۱ هزار نفر «ددانا» را خریدند

عرضه اولیه سهام شرکت داروسازی دانا به‌عنوان سومین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال جدید امروز به‌صورت عرضه به عموم انجام شد و در جریان آن بیش از یک‌میلیون و ۶۶۱ هزار کد معاملاتی ۵ درصد از سهام «دانا» را به روش ثبت سفارش خریداری کردند.


به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امروز ۵ درصد از کل سهام شرکت داروسازی دانا معادل ۱۲۰ میلیون سهم این شرکت در بازار اول فرابورس روی میز فروش رفت و این در حالی بود که برای خرید سهام این شرکت بیش از ۲۵۸ میلیون سهم، ثبت سفارش شد.


جزییاتی از خریداران «ددانا»

درحالی‌که دامنه قیمت در ثبت سفارش این سهم از مبلغ ۲۳ هزار و ۸ ریال تا مبلغ ۲۸ هزار و ۱۲۱ ریال بود، ۲۰ هزار و ۷۸۸ کد معاملاتی ترجیح دادند سفارش‌های خود را در کف قیمتی به ثبت برسانند.


در مقابل اما به‌طور دقیق یک‌میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۰۷ کد معاملاتی، سفارش خود را در سقف قیمتی یعنی ۲۸ هزار و ۱۲۱ ریال ثبت کردند و درنهایت نیز طی این رقابت، ۵ درصد از سهام «دانا» به این گروه رسید. درنتیجه این یک‌میلیون و ۶۶۱ هزار نفر توانستند در عرضه اولیه امروز سهامدار داروسازی دانا شوند. نماد معاملاتی این داروسازی در روز معاملاتی آینده باقیمت ۲۸ هزار و ۱۲۱ ریال بازگشایی خواهد شد.


رقابتی تنگاتنگ با تقاضای خرید ۲۵۸ میلیون سهمی

گفتنی است بررسی جزییات این عرضه اولیه و رقابت بین خریداران نشان می‌دهد در حالی ۱۲۰ میلیون سهم برای فروش عرضه‌شده بود که برای ۲۵۴ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۱۰۶ سهم در سقف قیمتی، خریدار نشست. در مقابل تنها برای ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۸۴۱ سهم توسط ۲۰ هزار و ۷۸۸ نفر در کف قیمتی ثبت سفارش شد.


همچنین در پایان این رقابت قیمت میانگین موزون سفارش‌های واردشده ۲۷ هزار و ۸۸۶ ریال تعیین شد.


سهامداران «دانا» از امروز مالک اوراق تبعی

بر اساس این گزارش خریداران عرضه اولیه «دانا» به تعداد سهام تخصیص داده‌شده در روز عرضه اولیه، دارای اختیار فروش تبعی این سهام خواهند بود.


مشخصات عمومی عرضه

در ادامه این گزارش نگاهی به مشخصات عمومی عرضه داریم. بر اساس اطلاعیه عرضه دانا، شرکت‌های دارویی تأمین، سرمایه‌گذاری شفا دارو، شرکت جابر بین حیان، داروسازی اسوه و شرکت صنعتی کیمیدارو، متعهدین عرضه معرفی‌شده‌اند.

همچنین تأمین سرمایه نوین به‌عنوان متعهد خرید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازار گردانی توسعه ملی به‌عنوان بازار گردان «دانا» در این نماد فعال هستند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین