جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 4:36:08 AM

با کاهش سود اوراق قرضه ایالات متحده، قیمت طلا از پایین‌ترین سطح ۳ ماهه خود افزایش یافت.
قیمت جهانی طلا افزایش یافت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه قیمت طلا پس از کاهش سه ماهه قبلی افزایش یافت، در حالی که با کاهش سود اوراق خزانه داری آمریکا، قیمت بالاتر از سطح حمایتی کلیدی، در حدود ۱۸۰۰ دلار در هر اونس نگه داشته شد. هر اونس طلا تا ساعت ۵:۵۷ صبح به وقت تهران، با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۱۲.۱۵ دلار رسید. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۰۹.۸۰ دلار رسید.

 به گفته یک تحلیلگر ارشد بازار: با توجه به سطح مناسب قیمت ۱۸۰۰ دلار، طبیعی است که سطحی از حمایت را فراهم کند. قیمت طلا پس از چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود، روز جمعه بیش از ۱ درصد کاهش یافت و به کمترین میزان از ۴ فوریه معادل ۱۷۹۸.۸۶ دلار در هر اونس رسید و در ۱۸۱۱.۱۵ دلار بسته شد. وی گفت: حتی اگر شاهد جهش از ۱۸۰۰ دلار باشیم، این حرکت به وضوح نزولی است.

دلار در برابر همتایان خود، این هفته را با بالاترین سطح ۲۰ ساله خود آغاز کرد و با نگرانی از رشد جهانی همچنان طلای امن را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، جذاب تر کرد. در این زمان، سود اوراق خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده کاهش یافت و تقاضا برای طلای بدون بهره را افزایش داد. لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، روز جمعه گفت، ضروری است که تورم چند ماه پایین‌تر بیاید تا مقامات فدرال رزرو بتوانند با خیال راحت نتیجه بگیرند که به اوج خود رسیده است. اگرچه شمش، محافظ تورم تلقی می شود، شمش به افزایش نرخ های بهره کوتاه مدت ایالات متحده و سود اوراق قرضه حساس است که هزینه نگهداری آن را افزایش می دهد.

هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱.۰۶ دلار رسید، پلاتین بدون تغییر به ۹۳۸.۴۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۹۴۹.۸۸ دلار رسید.

منبع:  ایبِنا 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین