يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 شمسی /5/12/2024 1:04:16 PM
فاطمی امین می ماند یا می رود؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت این روزها حسابی تحت فشار قرار گرفته، تا جایی که هر چند وقت یکبار بحث استیضاح وی مطرح می شود و حتی اخیرا نیز عنوان شد که استعفا کرده است. 
وزیر صمت زیر تیغ

به گزارش اقتصادنامه، رضا فاطمی امین روزهای سختی را در ساختمان خیابان سمیه می گذراند و به نوعی در تب و تاب ماندن و رفتن است.

گفته می شود بلاتکلیفی واردات خودرو، گرانی کالا و به تازگی نیز بخشنامه وزارت صمت مبنی بر اخذ عوارض صادراتی از مواد معدنی و فولادی، فشار بر وزیر جوان کابینه را تنگ کرده است. در این بین، نماینگان مجلس شورای اسلامی که اصرار زیادی بر واردات خودرو دارند، وزیر صمت را بابت تعیین تکلیف این ماجرا تحت فشار گذاشته اند. مجلسی ها از فاطمی امین خواسته اند با توجه به اینکه واردات خودرو از مسیر مصوبات مجلس به بن بست خورده، وی راسا نسبت به لغو مصوبه ممنوعیت واردات خودرو اقدام کند. 

هرچند وی در ظاهر با واردات موافق است، اما بارها تاکید کرده که ازسرگیری ورود خودرو به کشور ممکن است سبب به هم خوردن اوضاع ارزی شود.

از آن سو اما بخشنامه اخیر وزارت صمت مبنی بر اخذ عوارض از محصولات فولادی و معدنی نیز که روز گذشته سبب ریزش بورس شد، دیگر چالشی است که فاطمی امین با آن مواجه شده است. انتقادهای زادی بابت این بخشنامه به وزارت صمت وارد شده و حتی ممکن است کار فاطمی امین را به استیضاح نیز بکشاند.

هرچه هست، مرد شماره یک خیابان سمیه این روزها حسابی زیر تیغ منتقدان قرار گرفته و باید منتظر ماند و دید با اعلام رسمی آزادسازی واردات خودرو و لغو بخشنامه های اخیر، ماندگار خواهد شد و مجبور به ترک "سمیه" می شود؟ 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین