دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 شمسی /5/13/2024 3:52:27 PM
تا دقایقی دیگر برگزار می‌شود:

تا دقایقی دیگر نشست تخصصی آشنایی فن کوچینگ برای مدیران در خانه معدن ایران برگزار می‌شود.
نشست تخصصی آشنایی فن کوچینگ در خانه معدن ایران/ تعریف خدمات کوچینگ در جامعه ایرانی/ نقش کوچ‌ها در حل مشکلات  کسب و کار

به گزارش اقتصادنامه، امروزه با ورود حرفه کوچینگ به بازارهای جهانی و عمومی تر شدن آن، افراد از طبقات مختلف اجتماعی می توانند از خدمات کوچ ها در هر زمینه ای بطورشخصی بهره مند شوند تا بتوانند در زندگی خود رشد یافته و به خواسته هایشان دست یابند.

بهترین مصداق کوچ در فرهنگ ایران در گذشته استاد اخلاق یا به تعبیر ادبیات عرفانی، پیر طریقت بوده است که شاگرد حتی با او زندگی می کرده است، در زمینه های علمی هم می توان به رابطه ابن سینا و بهمنیار اشاره کرد و در بهترین حالت 30 تا 20 درصدی می توان به رابطه استاد راهنما و دانشجو در جریان نوشتن یک پایان نامه ارشد یا دکتری اشاره کرد.

به عبارتی دیگر، کوچینگ راه میان بر موفقیت است. کوچینگ شبیه به راهنمای روانشناسی نبوده با مشاوره نیز فرق دارد. کوچینگ و مشاوره دو رشته کاملا متفاوت با شیوه ها و اهداف گوناگون هستند. مشاور، متخصصی است در رشته مربوط به خودش؛ در حالی که یک کوچ متخصص در کوچینگ است و نیازی به تخصص در رشته های دیگر ندارد و از آنجایی که مهارت های کوچینگ از قابلیت انتقال بالایی برخوردار است، توانایی انجام کوچینگ برای تمامی مشاغل و بخش های دیگر نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

کوچینگ فرآیندی روبه رشد است کوچ ها، روزانه با چالش های زیادی مواجه می شوند، شیوه ای جهت پیشرفت مداوم و تجربه ارزشمندی از فراگیری برای کوچ ها از طریق درس گرفتن از اشتباهات است. برقراری رابطه به صورت تمام و کمال و ماهرانه، ویژگی است که اکثر کوچ های موفق از آن برخوردارند، بسیاری از کوچ ها برای یادگیری و تسلط پیدا کردن روی این قابلیت های مهم ارتباطی، از شیوه ها و اصول مربوط به «برنامه ریزی های عصبی – زبان شناختی» بهره می برند.

رسیدن به اهداف شرکت ها و سازمان ها بستگی به توانایی مدیران و کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد، اجرای آموزش زبان شناختی و برنامه ریزی های عصبی سبب می شود تا افراد بتوانند به طور موثر فعالیت هایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیافزایند.

در همین راستا خانه معدن ایران برای دستیابی به اهداف آموزشی کلان در سطح مدیران و در راستای ارتقای سطح کیفیت مدیریت برای مدیران فعال و پرتجربه، برنامه ریزی کرده نشست تخصصی آشنایی فن کوچینگ در محل خانه معدن ایران برگزار شود تا مدیران کشور از وجود چنین فنی با خبر و برای حل مشکلات بنگاه‌داری و مدیریتی خود از علم کوچینگ استفاده کنند. بهاره گوهرین، متخصص کوچینگ و استاد دانشگاه پاریس قرار است در این نشست خدمات کوچ ها در جامعه ایرانی بگوید.

او معتقد است تمرکز کوچینگ به جای گذشته بر حال و آینده (نزدیک) فرد است و به کنکاش و رفع مسائل و مشکلات گذشته نمی‌پردازند. باور کوچینگ بر این است که افراد بهترین مسیر را خودشان می‌توانند تشخیص دهند و غالبا پاسخ مشکلات افراد، نزد خود آنها است از این رو در پروسه کوچینگ انتخاب‌کننده و پیش برنده جلسه خود مراجعه‌کننده است و کوچ او فقط نقش یک تسهیلگر را بازی می‌کند.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین