جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 9:53:53 AM
روایت روحانی از بنیان گذاران مترو در تهران

رئیس جمهوری در آیین گشایش قطار برقی گلشهر هشتگرد: درمجلس دوم با مدیریت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این نتیجه رسیدیم که تهران نیازمند مترو است. من و آقای دُری نجف‌آبادی مسئول ایجاد و احداث متروی تهران شدیم که بسیاری از روزهای هفته به چگونگی آغاز بکار متروی تهران می‌گذشت و امروز طبق گزارش ها بیش از ۹ میلیارد سفر توسط خطوط مترو انجام شده است.
آیت اله هاشمی، من، دری نجف آبادی

به گزارش اقتصادنامه، حسن روحانی روز سه شنبه در آیین افتتاح و بهره برداری متروی گلشهر به شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: در اینکه چرا ما ناچار هستیم به عمق زمین(احداث مترو) برویم، امروز پاسخ دادن به این سوال آسان است، همه می گویند بله و چاره ای نیست، ولی در سالهای اول انقلاب یک  دعوای بزرگ و حسابی بود که آیا کشور نیاز به مترو دارد یا ندارد. تمام مجلس اول این بحث بود و تا آخر مجلس  اول به نتیجه نرسیدم.

در مجلس دوم نمایندگان تهران با مدیریت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به این تصمیم رسیدند که تهران نیاز به مترو دارد واز طرف نمایندگان تهران بنده و دوستم آیت الله دری  نجف آبادی  مسوول کار شدیم و بخشی از روزهای هفته ما به این مهم می گذشت که متروی تهران چگونه آغاز شود؟

از روز آغاز مترو تا  امروز چقدر سفر در تهران توسط مترو انجام گرفته است. طبق گزارش بیش از ۹ میلیارد سفر توسط مترو تا امروز انجام شده است. اگر نبود همه ۹ میلیارد سفر باید  توسط اتوبوس و خودروی شخصی انجام می گرفت  که در آن صورت  چقدر تهران آلوده و چقدر سوخت مصرف می شد.خودمان باید برای رفع آلودگی ، رفاه و رفع رنج مردم تلاش کنیم.

این روزها هوای تهران هوای بدی بود نه تنها در  تهران و  کرج و دیگر  کلانشهرها. این آلودگی یک روزه ایجاد نشده، در طول یک قرن آلاینده های فراوانی کنار هم قرار گرفتند.

اگر یک عامل و علتی در طول ۱۰۰ سال برای ما مشکل درست کرده حتما در یک روز حل نمی شود، این آلودگی ها مربوط به ده ها سال پیش روی هم متراکم شده است و می گویند این دولت و آن  دولت حل کند ، باید دولت ها دست به دست هم دهند و نسل ها تلاش کنند تا آلودگی رفع شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین