پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 1:28:45 AM

در ماه‌های اخیر برخی دوستان صاحب قلم و دارای منصب در دیدارهای حضوری و گپ های مجازی پرسیده اند که چرا از وزیر صمت حمایت نمی کنید؟ چرا منتقد او شده اید؟ مگر نمی خواهید رسانه تان درآمدزا باشد، پس چرا چنین روشی را در پیش گرفته اید؟ می دانید که وزیر هم تحملی دارد و عنقریب ممکن است دستور دهد کسی با معدن نامه همکاری نکند. آن وقت چه خواهید کرد؟
چرا منتقد وزیر صمت هستیم؟

آنچه که بیشتر ما را نگران می کند این است که دوستان فکر می کنند در پس پرده این انتقادات اهدافی مالی نهفته است به طوری که اگر ما نقد وزیر صمت را می کنیم، در ازایش از سوی افراد یا جریان هایی حمایت مالی می شویم و یا اگر به سمت حمایت از او برویم شارژ مالی خواهیم شد.

معدن نامه به لحاظ شخصی هیچ نقدی به وزیر صمت ندارد. او فردی میهن پرست، اخلاق مدار، زحمت کش، دغدغه مند، حامی تولید و اشتغال و دارای سلامت نفس و دست است. آنچه ما را منتقد کرده طرز تفکر حاکم بر ذهن رضا رحمانی و رضا رحمانی های دیگر کشور است.

ما تفکری را نقد می کنیم که می خواهد درهای کشور به روی خارجی ها بسته بماند و با استفاده از الفاظی چون "برهه حساس کنونی" یا "شرایط خطیر فعلی" کشور را در لوپ "ما می توانیم دروغین" غرق کند.

ما منتقد تفکری هستیم که به بازار دستور می دهد "کالا به این قیمت که من می گویم به فروش برسد." از تفکری انتقاد می کنیم که مدیر یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی اش به جرم بالا بردن قیمت کالایش عزل و روانه زندان می شود! از این مدیر که در جهت حفظ منافع بنگاه و سهامداران تلاش کرده نه تنها حمایت نمی شود بلکه در برابر ورود دستگاه قضا به امور داخلی بنگاه ها سکوت حرف اول و آخر می شود.

این تفکر را بسیار خطرناک می دانیم که وزیری حتی به بخش خصوصی فرمان دهد کالایت را به فلان قیمت بفروش و به او هشدار دهد اگر کالایی که تولید می کنی را بالاتر از قیمت تعیین شده بفروشی، گشت های قیمتی را به سراغت میفرستیم!

ما به مارکسیست های میهنی نقد داریم که سرکوب قیمت را در دستور کار خود قرار داده و به اسم عدالت کارآفرینان شریف و سرمایه گذاران ایران دوست را بی انگیزه کرده و از کشور فراری می دهند.

حالا فرقی ندارد رضا رحمانی در این پست قرار گیرد یا رضاهایی دیگر. وقتی تفکر، ضد بازار رقابتی باشد و با آزادی اقتصادی مبارزه کند، ما آن تفکر را در جسم هر فرد که حلول کرده باشد، نقد می کنیم.

دعوای ما بر سر لیبرالیسم و سوسیالیسم است. دو اندیشه متفاوت که از نظر ما اولی درمان است و دومی داروی اشتباهی تاریخ مصرف گذشته.

معدن نامه هر وزیری را که منافع بخش خصوصی را ارج نهد، از ثروتمند شدن مردم و کارآفرینان نترسد و برای میلیاردر شدن شهروندان تلاش کند، حمایت خواهد کرد اما همواره منتقد تفکراتی خواهد بود که با دستور بخواهد اقتصاد کشور را مدیریت کند و به بهانه "برهه حساس کنونی" اصلاحات اقتصادی را به عقب بیاندازد.


علیرضا بهداد

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین