پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 4:41:35 PM
توضیحات اقتصادنامه درباره یک مطلب

بعدازظهر پنجشنبه مطلبی به قلم مدیرمسئول اقتصادنامه درباره رفتار برخی ماموران پلیس امنیت اخلاقی منتشر شد که واکنش کاربران این رسانه را در بر داشت.
چرا زور پلیس فقط به دختران تهرانی می رسد؟

اینکه چرا ون های پلیس راهی پارک ها شده و در فضاهای تعبیه شده برای ورزش و پیاده روی اقدام به دستگیری دختران می کنند سوال امروز ماست.

مخاطبان اقتصادنامه می پرسند چرا زور پلیس فقط به دختران تهرانی شریف و تحصیلکرده می رسد؟

استفاده از زور در فضیلت امر به معروف و نهی از منکر در مرحله آخر قرار دارد، حال ساختار پلیس امنیت اخلاقی به چه شکلی است که در آن امر به معروف و نهی از منکر از آخر به اول اجرا می شود؟

افرادی که به عنوان مامور پلیس امنیت اخلاقی مشغول بکارند با چه ویژگی های اخلاقی به استخدام این نهاد درآمده اند؟ تحصیلات آنها در چه حد است؟ مبانی فقهی را تا چه اندازه می دانند؟ در چه خانواده هایی رشد یافته و تربیت شده و با چه درجه ای توسعه یافتگی وارد پایتخت شده اند؟

پلیسی که اهل تهران نیست، لهجه تهرانی ندارد و فرهنگ و آداب زیستن در پایتخت را از کودکی تجربه نکرده چگونه می تواند اخلاق تهرانیها را درک کرده و آنها را ارشاد کند؟ طبیعی است که بسیاری از خانم های تهرانی از نظر آنان بی حجاب بوده و باید سوار ون شوند.

رسانه های دوستدار اقتدار و امنیت ملی هرچه تلاش می کنند جامعه ایران را به یکدیگر نزدیک کرده و آنان را در فضای تحریم های شدید کشور مقاوم کنند، می بینند که به یکباره افرادی با نام پلیس امنیت اخلاقی راهی پارک ها شده و اقدام به دستگیری افرادی می کنند که در حال ورزش و معاشرت های عادی و شرعی هستند!

چنین رفتاری از سوی نهادهای نظامی در شرایط کنونی عصبانی کردن شهروندان تهرانی را به همراه دارد و به نظر می رسد از منظر امنیت ملی کار قابل قبولی نباشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین