پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 2:14:34 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:31662
  • زمان انتشار:سه شنبه 5 بهمن 1400-15:13
  • کاربر:

مدیر اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه هرمزگان از پایش وضعیت فرآوری هماتیت‌های استان هرمزگان توسط تیم کارشناسی این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت تامین خوراک واحدهای فولاد و صنایع آهن کشور، بهره‌برداری از ذخایر هماتیتی در کنار ذخایر منیتیتی مورد توجه شرکت‌ها و ارگان‌های مرتبط قرار گرفته است.
پایش وضعیت فرآوری هماتیت‌های استان هرمزگان توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، مهندس محسن جرجندی‌پور با بیان این‌که از پتانسیل‌های معدنی استان هرمزگان وجود ذخایر هماتیت است، تصریح کرد: چالش عمده در بهره‌برداری از ذخایر هماتیت استان موضوع فرآوری این ذخایر است.
به گفته وی، با توجه به اهمیت این موضوع و به منظور بررسی ظرفیت‌ها و وضعیت فرآوری معادن هماتیت این استان، تیم مدیریت فرآوری سازمان با همکاری و هماهنگی مدیر اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه هرمزگان جلسه‌ای با ابراهیم سعدینی معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان برگزار کردند.
مدیر اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه هرمزگان خاطرنشان کرد: در این جلسه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرآوری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ارائه شد و به بررسی ظرفیت‌های معدنی استان هرمزگان پرداخته شد.
جرجندی‌پور در ادامه از بازدید از شرکت معدنی سنگ‎آهن آک‌کهور به عنوان اولین تولیدکننده کنسانتره هماتیتی از ذخایر سنگ آهن، معدن و کارخانه کنسانتره آهن رضوان و معدن سنگ‌آهن تنگه‎زاغ بندرعباس خبر داد و گفت: طی جلسات کارشناسی مقرر شد تا از ظرفیت و امکانات آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی فرآوری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات واحدهای هماتیتی استفاده شود.
وی به استفاده از ظرفیت‌های علمی و فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در کمک به توسعه فعالیت‌های معدنی این استان تاکید کرد.
همچنین مهندس محسن محمدخانی مدیرکل دفتر کانه‌آرایی و فرآوری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در حاشیه این بازدیدها ابراز امیدواری کرد با بررسی‌های فنی و کارشناسی چالش‌های تیپ‌های مختلف ذخایر هماتیتی می‌توان به راهکارهایی جهت افزایش بازیابی آهن این ذخایر و کمک به رونق تولید استان هرمزگان دست یافت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین