جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 12:59:02 AM

طی یک هفته گذشته بارش سنگین برف و باران در اکثر نقاط کشور باعث مسدود شدن راه های مواصلاتی، سیلاب، ریزش بهمن و آبگرفتگی معابر و خانه های مردم شد به حدی که چندین روستا تخلیه شدند.
برف و باران ایران را گرفت

به گزارش اقتصادنامه، اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با صدور اطلاعیه‌ای، جزئیات تعطیلی مدارس استان را فردا، سه‌شنبه، ۲۸ دی ماه اعلام کرد.

بر این اساس، به علت بارش سنگین برف، کولاک و برودت شدید هوا فردا سه‌شنبه، ۲۸ دی ماه؛
در ملکان، کندوان، ترکمانچای و تیکمه‌داش کلیه‌ی مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی، شیفت صبح تعطیل خواهند بود.

در هشترود و اهر مدارس روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی در شیفت صبح تعطیل و مدارس شهری نیز در تمامی دوره‌های تحصیلی در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.
در چاراویماق مدارس روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی در شیفت صبح تعطیل و مدارس شهری نیز استثنایی و پیش دبستانی در شیفت صبح تعطیل و بقیه‌ی پایه‌های تحصیلی با یک ساعت تاخیر شروع خواهند شد.
در هریس مدارس استثنائی  و پیش دبستانی شهری و روستایی شیفت صبح تعطیل و بقیه پایه‌های تحصیلی با یک ساعت تاخیر شروع خواهند شد. 

همچنین در مراغه، نظرکهریزی، سراب، مهربان و کاغذکنان نیز کلیه‌ی مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی، شیفت صبح تعطیل خواهند بود.

در بناب کلیه‌ی مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی، شیفت صبح تعطیل خواهند بود.

در کلیبر نیز کلیه‌ی مدارس روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی، شیفت صبح تعطیل و مدارس شهری با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

در مرند و بستان‌آباد مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی روستایی شیفت صبح تعطیل و مدارس دوره اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر فعالیت خواهند کرد.
در ورزقان کلیه‌ی مدارس روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی، شیفت صبح و بعد از ظهر  تعطیل و در شهر نیز مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل و دوره اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

در عجبشیر کلیه‌ی مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی شیفت صبح تعطیل است.
در آذرشهر و گوگان نیز مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل و مدارس دوره اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر فعالیت خواهند کرد.
در اسکو و شهر جدید سهند نیز مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی و دوره اول متوسطه روستایی شیفت صبح تعطیل و در سطح شهر نیز مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل خواهند بود. 

آموزش‌ها تعطیل نبوده و از طریق فضای مجازی پیگیری خواهد شد که این تعطیلی شامل امتحانات نهایی و هماهنگ استانی نبوده و آزمون‌ها در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

راه ارتباطی ۳۹ روستای مسدودی سلماس بازگشایی شد

 رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلماس از برفروبی و بازگشایی راه ارتباطی ۳۹ روستای مسدود شده بخش کوهسار و مرکزی این شهرستان در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

بهنام اصغری در گفت و گو با ایسنا گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری راه ارتباطی روستاهای همت آباد، کاپیک، علی بلاغی، سنجی، هبلران، قزل کند، آشناک، خور خورا، آغ برزه، کوزه رش، حاجی جفان، کسیس، درگه، شیوه، جاندار، سید آباد، کشکاویچ، کتبان، چهریق سفلی، چهریق علیا، سوسن آباد، قذر آباد، الیاسی، گردیان، سیاوان، لک آباد علیا، لک آباد سفلی، داراب، شیره نی، دلرزی، دوستان، هرکیان، دیرعلی، چهارستون، پکاجیک، آبگرم، زین دشت، تیز خراب و مغول این شهرستان برفروبی و بازگشایی شد.

وی با اشاره به بارشهای سنگین اخیر افزود: اولویت  در برفروبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی ابتدا محورهای اصلی و فرعی بوده و سپس نسبت به بازگشایی و برفروبی محورهای روستایی نیز در اسرع وقت اقدام می شود.

اصغری تاکید کرد: در صورت پایداری وضعیت جوی ، بزودی تمام مسیرهای ارتباطی روستاهای سلماس با تلاش نیروهای راهداری این شهرستان بازگشایی خواهد شد.

بالگرد در نوبت امدادرسانی/وضعیت بحرانی مدیریت می شود

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر آماده پرواز است تا به حادثه دیدگاه احتمالی بارش سنگین برف به ویژه در مناطق کوهستانی و صعب العبور امدادرسانی کند.

کمال الدین میرحعفریان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال بارش برف در چهار روز اخیر و تشدید آن در برخی از مناطق استان که ارتفاع برف را تا ۶۰ سانتیمتر نیز رسانده است، کار خدمات رسانی به ساکنان مناطق دورافتاده و کوهستانی با تلاش اکیپ های امداد و نجات، اورژانس و جمعیت هلال احمر در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال بارش برف ما با کاهش دمای هوا و یخبندان روبرو هستیم که در روزهای آینده نیز این وضعیت ادامه پیدا می کند و شرکت گاز استان قول داده با همراهی مشترکان از افت فشار گاز جلوگیری کند که در صورت نیاز به صورت موقت گاز واحدهای صنعتی برای تامین واحدهای خانگی قطع خواهد شد.
میرجعفریان مصرف روزانه گاز را در یک رکورد جدید در استان ۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: هموطنان ساکن در دورترین مناطق که در مسیرلوله کشی گاز قرار دارند برای اینکه با افت فشار روبرو نشوند باید مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه مورد توجه باشد.
رئیس شورای مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: پلیس راه و راهور از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می کنند تا ایمنی تردد برای رانندگان و مسافران فراهم آید.
میرجعفریان بیشترین گله مندی نیروهای راهداری و پلیس راه را از عدم مهارت رانندگان وسایط نقلیه در بستن زنجیر چرخ اعلام و تصریح کرد: هموطنان در صورت نیاز به سفر می توانند از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند.
وی در مورد وضعیت ترددی هموطنان در داخل شهر و گله مندی از شرایط بارش سنگین برف و عدم برف روبی به موقع گفت: شهرداری با تمام اکیپ ها و پرسنل زحمتکش به صورت شبانه روزی در تلاش برای پاکسازی و برف روبی معابر عمومی است ولی برخی از هموطنان به دلیل پارک خودرو در کنار معابر و خیابان ها مانع از اقدامات برفروبی شدند که انتظار می رود در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وقوع کولاک در محورهای جنوبی استان اصفهان

رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به وقوع پدیده کولاک در محورهای‌های جنوبی استان، به مردم توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان در محورهایی که اعلام شده کولاک است، با اصرار وارد محور نشوند.

مریم تاکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان، اظهار کرد: اگرچه اکنون بارش خاصی در محورهای استان دیده نمی‌شود، اما در  برخی محورها برف وجود دارد و شاهد وزش باد شدید هستیم.

وی با اشاره به پدیده کولاک در محورهای برفی استان، گفت: محورهای سمت جنوب استان همچون شهرضا- سمیرم در محدوده گردنه خروس‌گلو و گردنه دولت قرین و سمیرم - یاسوج محدوده گردنه پشته شاهد کولاک هستیم. با توجه به اینکه در محورهای برفی باد شدید است، تردد در این محورها حتماً باید با زنجیر چرخ انجام شود.

رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه با وجود بارش برف و باران تردد در محورهای استان ایمن و روان است، گفت: شب گذشته محورهای شرق استان و همچنین شاهین‌شهر- میمه بارش پراکنده باران را داشتند و در سمت غرب و جنوب غرب استان شاهد بارش برف هستیم.

وی تأکید کرد: فعالیت‌های راهداری به‌صورت ۲۴ ساعته به ویژه در محورهای غربی حضور فعال داشتند و با استفاده از ماشین‌آلات راهداری عملیات بازگشایی راه‌ها انجام می‌شود.

تاکی از مردم خواست با توجه به کاهش شدید دمای هوا و امکان رخداد حوادث ناخواسته، حتماً در مناطق کوهستانی با زنجیر چرخ تردد کنند و به‌هیچ‌عنوان در محورهایی که اعلام شده کولاک است، با اصرار وارد محور نشوند.

تعطیلی مدارس و تاخیر ۲ ساعته آغاز فعالیت ادارات در ایلام

 سرما و یخبندان ، مدارس ۶ شهرستان و سه بخش استان ایلام را در نوبت صبح تعطیل کرد.

«مجید بیگلریان» ، سرپرست مدیریت بحران استانداری ایلام، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و یخ‌بندان معابر مدارس  نوبت صبح مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی  در  شهرستان‌های  ایلام ، ایوان، بدره، چرداول، چوار، ملکشاهی و  هلیلان و بخش‌های کارزان سیروان، میمه و زرین‌آباد دهلران تعطیل است و فعالیت بانک‌ها و ادارات ،غیر از دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

در حال حاضر دمای شهر ایوان ، ایلام ۱۱- درجه شهر ملکشاهی ۱۱-  است  این سیگنال قطبی تا روز جمعه در استان متداوم است و بتدریج از اوایل هفته بعد افزایش دما و برگشتن به حالت عادی پیش بینی می شود.

مدارس شهرستان بوشهر و دلوار غیرحضوری شد

 بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر سبب تعطیلی و غیرحضوری شدن فعالیت های آموزشی در نوبت صبح مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستان بوشهر و منطقه دلوار شد.

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر سبب تعطیلی و غیرحضوری شدن فعالیت های آموزشی در نوبت صبح مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستان بوشهر و منطقه دلوار شد، آموزش ها از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و برنامه شاد دنبال می شود.

به گزارش ایسنا، بارندگی از بامداد امروز شروع شده است و بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر  تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز در عسلویه ۲۳/۲ میلیمتر، بوشهر (فرودگاهی) ۱۳/۱، کنگان ۱۰، بوشهر (دریایی) ۹/۲، دیر ۸/۴، اهرم ۵/۸ میلیمتر برازجان ۳/۸ و خورموج ۳ میلیمتر باران باریده است.

کولاک برف در گردنه چری و شاه‌منصوری استان چهارمحال و بختیاری

 رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر به‌علت بارش برف در گردنه چری و شاه‌منصوری شاهد کولاک برف هستیم، تردد در محورهای استان تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

‌غلامعلی نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بارش برف در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر بارش برف قطع شده است، اما به علت بارش های شب گذشته تمامی محورها لغزنده و دچار یخ‌زدگی شده اند.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر به‌علت بارش برف در گردنه چری و شاه‌منصوری شاهد کولاک برف هستیم.

وی با اشاره به اینکه تردد در محورهای کوهستانی چهارمحال و بختیاری تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است، گفت: رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و جهت تردد تجهیزات زمستانه و سوخت کافی به‌همراه داشته باشند.

سیل و آبگرفتگی در خراسان جنوبی

 بارش رگباری باران و سرازیر شدن روان‌آب از بندهای خاکی بالادست باعث ورود سیلاب به شهر سه‌قلعه در شهرستان سرایان شد و خسارات مالی برجا گذاشت.

به گزارش ایسنا، علیرضا عباس‌زاده، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از مناطق سیل‌زده شهر سه‌قلعه سرایان بازدید و با کشاورزان و مسئولان برای حل بحران صحبت کرد.

افزایش شدت بارندگی و آب‌گرفتگی معابر در بندرعباس/ در حال برآورد خسارات هستیم

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به امکان شدت گرفتن بارش‌ها و آب‌گرفتگی معابر در بندرعباس تا قبل از ظهر امروز، گفت: در حال برآورد خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی و مسکونی در استان هستیم.

.مهرداد حسن‌زاده، در گفت و گو با ایسنا ، آخرین وضعیت هرمزگان در سیل و بارندگی اخیر را تشریح کرد و افزود: تا این لحظه برق ۳ روستا و آب بیش از ۶۰ روستای سیل زده در استان قطع بوده و در ۱۰۰ روستا انسداد مسیر داریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر راه‌های مواصلاتی اصلی در استان باز است و ۳ روستا در شهرستان میناب تخلیه اضطراری شده‌اند. همچنین حدود ۱۰۰ نفر از هم استانی‌های عزیز در رودان در اسکان اضطراری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی شهرستان بندرعباس، هرمز، میناب و رودان را داشته‌ایم. خساراتی نیز به حوزه کشاورزی در میناب، رودان، بندرعباس و حاجی‌آباد وارد شده است که در حال برآورد خسارت در این روستاها هستیم.

حسن‌زاده عنوان کرد: قبل ظهر امروز (۲۸ دی‌ماه) در بندرعباس بارندگی خواهیم داشت و امکان آب‌گرفتگی معابر وجود دارد. در روزهای گذشته با آب‌گرفتگی در معابر عمومی و منازل مواجه بودیم و خساراتی نیز در این زمینه وارد شده که در حال برآورد خسارات وارده هستیم..

تعطیلی کلاس‌های درس در برخی از شهرستان‌های هرمزگان

 بنا بر اخطارهای سازمان هواشناسی و مصوبات ستاد بحران در برخی از شهرستان‌های استان، برنامه مدارس این شهرستان‌ها اعلام شد..

کلاس‌های حضوری همه مدارس در شهرستان رودان، امروز (۲۸ دی‌ماه) تعطیل است و آموزش به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد ارائه می‌شود.

اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب، دیگر شهرستان شرقی هرمزگان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد همه مدارس روستایی امروز تعطیل است.

در این اطلاعیه تصمیم به برقرار بودن کلاس‌ها در شهرها با توجه به شرایط مدرسه به عهده شورای مدرسه گذاشته شده است.

در شهرستان حاجی‌آباد شمالی‌ترین شهرستان هرمزگان نیز همه مدارس بخش مرکزی، بخش فارغان و بخش احمدی تعطیل، اما مدارس شهری باز است.

بارش بیش از یک و نیم متری برف در سپیدان/کُل مسیرهای دسترسی باز است

 فرماندار شهرستان سپیدان در استان فارس از بارش بیش از ۱ و نیم متری برف در این منطقه سردسیری خبر داد و اعلام کرد که تا زمان اعلام این خبر همچنان شاهد بارش برف هستیم.

همتی در گفت و گو با ایسنا، گفت: طی روزهای اخیر شاهد بارش برف در شهرستان سپیدان هستیم به شکلی که حجم بارش در "برم فیروز" به عنوان مرتفع‌ترین نقطه شهرستان، به بیش از ۲ متر رسیده است.

او حجم برف بر زمین نشسته در محدوده پیست اسکی پولادکف را بالغ بر ۱.۷ متر اعلام و خاطرنشان کرد: علیرغم بارش برف سنگین، با همت همه عوامل و به کارگیری امکانات و تجهیزات، همه راه‌های دسترسی شهری شهرستان باز است.

همتی با یادآوری اینکه تا بامداد امروز هیچ یک از مسیرهای دسترسی روستایی در سطح شهرستان سپیدان مسدود نبود، گفت: با توجه به بارش برف سنگین و علیرغم تلاش برای برف روبی از سطح جاده‌ها، امکان دسترسی مردم به نقاط گردشگری زمستانه این شهرستان، فراهم نیست.

فرماندار سپیدان خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساختی خوشبختانه هیچ مشکل بروز نکرده و گزارش نشده است، به حمدالله به لحاظ تامین آب، گاز، برق و تلفن، مشکلی وجود ندارد، تنها روز گذشته ۲ روستا با توجه به بارشهای سنگین، با قطعی برق مواجه بودند، که مشکل رفع و جریان برق وصل شده است.

او همچنین از اسکان مسافران در راه مانده خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر تعدادی مسافر که با موتورسیکلت از استان بوشهر به این منطقه آمده بودند و همچنین یک خانواده که از قیروکارزین به شهرستان سفر کرده بودند، اسکان داده شده‌اند.

فرماندار سپیدان تاکید کرد که همه نیروهای امداد و نجات اورژانس و هلال احمر، به همراه نیروهای راهداری، آماده باش بوده و در صحنه حاضر هستند و اگر نیاز به امدادرسانی وجود داشته باشد، بلافاصله اقدام خواهند کرد.

همتی گفت: با همراهی استان، تجهیزات لازم راهداری نیز تامین شده و در روزهای اخیر نیز سپاه فجر یک دستگاه ماشین‌آلات در اختیار این فرمانداری قرار داده و از آباده نیز یک دستگاه برفروب، تامین شده است.

فرماندار شهرستان سپیدان گفت: هم اینکه همه راه‌های اصلی و اتصالی بین شیراز و اردکان و یاسوج، باز و تردد در آن امکان پذیر است اما با توجه به حجم بارشها، دسترسی به مسیرهای مرتفع و روستایی، خصوصا پیست پولادکف و منطقه کهکران، با خودروهای سواری، امکانپذیر نیست.

همتی به مردم توصیه کرد که از تردد در محورهای روستایی و مناطق مرتفع، تا برف‌روبی کامل این مسیرها، خودداری کنند و گفت: تردد در مسیر پشت کوه و کهکران، با توجه به تداوم بارش و برودت هوا و وجود احتمال یخ زدگی و لغزندگی، با مخاطره همراه است.

تردد در راه‌های فارس برقرار است/بارش باران در ۱۴شهرستان

 مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس اعلام کرد که علی‌رغم بارش نسبتا خوب باران در اکثر نقاط استان، تردد در محورهای مواصلاتی ایمن و روان برقرار است.

حمید احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت راه‌های استان فارس در صبح سه‌شنبه ۲۸ دی ماه، بیان کرد: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر تمام محورهای استان باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.

او افزود: طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۲۸ تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، نسبت به روز قبل ۲۳ درصد افزایش را نشان می دهد همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۴ درصد است.

مدیر مرکز مدیریت راههای فارس ادامه داد: اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ در محور کمربندی پل فسا شیراز و کمترین تردد در محور صفاشهر-بوانات بین ساعات ۱۵ تا ۱۶ انجام شده است..

احمدی خاطرنشان کرد: به هموطنان عزیز توصیه می‌شود به دلیل شرایط نامساعد جوی و  شیوع ویروس کرونا از سفرهای جاده‌ای پرهیز کنند.

او همچنین با اشاره به وضعیت جوی محورهای فارس گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای وگزارش‌های اعلام شده راهداران مستقر در محورها، هم‌اکنون بارش برف درمحورهای سپیدان به اقلید، نورآباد، مرودشت(گردنه چاهو)، کازرون به دشت ارژن و قائمیه به دشت ارژن در جریان است.

مدیر مرکز مدیریت راههای فارس ادامه داد: در محورهای شیراز به رستم ، ارسنجان، استهبان، پاسارگاد، جهرم، خرامه، قیروکارزین، داراب، زرین دشت، مرودشت، فراشبند، فسا، کازرون و کوار نیز شاهد بارش باران هستیم..

به گفته احمدی، مه گرفتگی در محور دشت ارژن به کازرون گزارش شده و سایر محورهای استان نیمه ابری تا تمام ابری گزارش شده است.

آبگرفتگی سطحی در دو شهرستان فارس/احتمال مسدود شدن برخی راه‌ها

 سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که بارش‌ها در اکثر نقاط استان ملایم بوده و تنها آبگرفتگی سطحی در دو شهرستان فراشبند و زرین‌دشت حادث شده که نیروهای خدمات رسان و امدادی نسبت به دفع آن اقدام کردند.

خلیل عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: به استناد گزارش سازمان هواشناسی، طی امروز و فردا ٢٨ و ٢٩ دی ماه شاهد بارش برف در شمال استان و بارش باران در جنوب هستیم.

او با بیان اینکه خوشبختانه گزارشی ناشی از خسارت بارش برف و باران تاکنون در استان اعلام نشده، افزود: در سطح شهر شیراز هم بارندگی نسبتا خوب در جریان است و با استقرار نیروهای امدادی و خدمات رسان خوشبختانه موردی ناشی از خسارت و آبگرفتگی معابر گزارش نشده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس خاطرنشان کرد: هم‌اینک در شهرستان سپیدان شاهد بارش برف هستیم.

عبداللهی گفت: همچنین چند محور که طی روزهای گذشته به دلیل بارش برف مسدود شده بودند، باز و تردد ادامه دارد اما مجددا احتمال مسدود شدن محورهای برف گیر وجود دارد

توصیه پلیس‌راه قزوین به مردم در جاده‌ها

 رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با توجه به بارش برف در تمامی محورهای مواصلاتی استان قزوین تا به این لحظه تصادف زنجیره‌ای نداشتیم اما با توجه به برودت‌ هوا و لغزندگی جاده در شب قبل، امروز سه‌شنبه ۲۸ دی پدیده یخبندان در محورها، گردنه‌ها، پل‌ها و جاده‌های شیبدار را شاهد خواهیم بود لذا رانندگان باید بیشتر از شرایط برفی مراقبت کرده و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از شب گذشته دوشنبه ۲۷ دی در تمامی محورهای استان بارش برف داشتیم، محور قدیم و جدید کوهین، قره‌باغ، محور «قزوین-کرج» محدوده محمدیه و نیروگاه تا آبیک بارش شدید برف داشتیم.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده پلیس در تمامی محورها حاضر بود و خدمت‌رسانی داشت، در حال حاضر مشکل خاصی در محورهای مواصلاتی نداریم و راهداری نیز به‌موقع نمک‌پاشی محورها را انجام داد.

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه مسافرین و رانندگان در هر شرایطی می‌توانند با تلفن ۱۱۰ و ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها تماس بگیرند، اعلام کرد: تا به این لحظه در محورهای مواصلاتی استان تصادف زنجیره‌ای نداشتیم چون مردم رعایت کردند و به سفر نرفتند و آنانی که به سفر آمدند به توصیه پلیس توجه کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به برودت‌ هوا و لغزندگی جاده در شب قبل، امروز سه‌شنبه ۲۸ دی پدیده یخبندان در محورها، گردنه‌ها، پل‌ها و جاده‌های شیبدار را شاهد خواهیم بود لذا رانندگان باید بیشتر از شرایط برفی مراقبت کرده و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

ذاکری‌منش تأکید کرد: رانندگان وسایل نقلیه باید توصیه ایمنی را جدی بگیرند، فاصله طولی در شرایط یخبندان ۶ برابر طول وسیله نقیله است؛ تمام سرنشینان اتوبوس‌ها کمربند ایمنی خود را ببندند و رانندگان در چنین شرایطی از هرگونه ترمز و تغییر مسیر ناگهانی خودداری کنند چون با چنین حرکت‌هایی مطمئناً به استقبال خطر می‌روند..

تردد در همه محورهای اصلی استان قزوین برقرار است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین اعلام کرد: بارش برف در استان قطع شده و در حال حاضر تردد در تمام محورهای شریانی و اصلی استان برقرار است.

جواد حق‌لطفی اظهار کرد: بارش برف در استان قطع شده و در حال حاضر تردد در تمام محورهای شریانی و اصلی استان برقرار است. در روستاها نیز به‌دنبال بارش برف و کولاک طی ۲ روز گذشته ۱۶۶راه روستایی این استان مسدود شده که از ساعاتی دیگر عملیات بازگشایی آن‌ها آغاز خواهد شد، البته عمده راه‌های مسدود شده مربوط به طارم سفلی، الموت و کوهین هستند.

بنابراعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین، وی اضافه کرد: در ۲ روز گذشته ۱۲۰۰ تُن ماسه و نمک برای برف‌روبی مسیرهای استان قزوین مصرف شده است، همچنین طی این ۲ روز ۱۸ راهدارخانه با ۲۰۰راهدار و ۱۵۰دستگاه ماشین‌آلات خدمات راهداری زمستانی را در جاده‌ها انجام دادند و تلاش کردند هیچ یک از راه‌های شریانی و اصلی بسته نماند.

تردد در تمامی محورهای اصلی کردستان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

 رئیس پلیس راە استان کردستان گفت: تردد در تمامی محورهای اصلی کردستان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

عیسی گوهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یخبندان در همە محورهای اصلی سطح استان کردستان حاکم است.

گوهری بیان کرد: همه محورهای اصلی سطح استان برف‌روبی شدە و از ادارە کل راهداری استان خواهشمندیم که فردا در اسرع وقت نسبت به نمک پاشی جادەها اقدام کنند تا تردد در همه محورهای اصلی برقرار شود و نسبت به برف روبی راەهای فرعی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: از کلیه رانندگانی که قصد مسافرت در محورهای اصلی را دارند خواهشمندیم از زنجیرچرخ استفادە کنند زیرا تردد بدون زنجیر چرخ در هیچ‌کدام از محورهای اصلی استان امکانپذیر نیست.

گوهری از رانندگان درخواست کرد که به هیچ عنوان عجله نکنند و کلیه مقررات مربوط به راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا حادثه‌ای در طول مسیر پیش نیاید.

وی رعایت فاصله طولی مناسب در روزهای یخبندان را مهم عنوان کرد و گفت: رانندگی در شرایط یخبندان به مراتب سخت‌تر از سایر شرایط‌ها است؛ لذا از کلیه رانندگان خواهشمندیم در شرایط برف و یخبندان حال حاضر نسبت بە فاصلە طولی درست در جادەها اقدام کنند.

برف‌ روبی ۱٨۰۰۰متر از راەهای کردستان

 مدیر کل راهداری استان کردستان گفت: بیش از ۱٨ هزار متر برف‌روبی در جادەهای استان انجام شدە است و اولویت ما در حال حاضر بازگشایی محورهای اصلی استان است.

مدرس گرجی در گفت‌وگو با ایسنا بارش برف را در ۱۰ سال گذشته بی سابقه دانست و اظهار کرد: به دلیل بارش برف در محورهای سقز، بانه، دیواندرە، مریوان، سروآباد و سنندج و کولاک و بارش برف برای حفظ ایمنی راە‌ها و مسافران جادەها  اکثر محورها مسدود شدە است.

مدرس گرجی بیان کرد: همکاران راهداری طی دو روز گذشته و در حال حاضر در محورها مشغول برف‌روبی جادەها هستند.

وی عنوان کرد: عدم بازگشایی محورها تا این ساعت بە دلیل ایمنی مسافران و همشهریان کردستانی است.

گرجی اضافه کرد: مسیرهای سقز-بوکان، سقز- بانە، سقز-مریوان سنندج-دیواندرە و سنندج- کامیاران با مشکلاتی روبرو بود و امکان بازگشایی آنان در حال حاضر وجود دارد؛ اما به دلیل وجود مه و کمبود دید تردد ماشین‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد: طی دو روز گذشته ۲ هزار ماشین در جادەهای استان رهاسازی شدەاند و به دلیل حجم زیاد بارش‌ها برای اولین بار از بولدوزر برای برف‌روبی جادەها استفادە شدە است.

گرجی تصریح کرد: بیش ۱٨ هزار کیلومتر برف‌روبی انجام شدە است و اولویت ما بازگشایی محورهای اصلی استان است.

وی در پایان بااشارە به این که بسیاری از راە‌های روستایی به دلیل بارش برف همچنان مسدود هستند، افزود: اولویت اصلی ما بازگشایی محورهای اصلی استان است و پس از بازگشایی راە‌های اصلی با تلاش و کوشش همکاران راهداری نسبت به بازگشایی جادەهای فرعی و روستایی اقدام خواهیم کرد

محور ریگان – ایرانشهر و حاجی‌آباد سیرجان مسدود شدند

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل شمال استان کرمان از مسدود شدن محورهای محور ریگان – ایرانشهر و حاجی آباد سیرجان خبر داد.

احسان عراقی زاده در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت راه های شمال استان کرمان گفت: اکثر جاده‌های شمال استان باز هستند و تردد در آنها جاری است.

تمام محورهای کرمانشاه "یخ زده" است

ایسنا/کرمانشاه رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف و برودت هوا، از یخ زدگی تمامی محورهای استان خبر داد.

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارش برف شب گذشته(۲۷ دی) در تمام محورهای استان و برودت هوا گفت: همین امر موجب یخ زدگی تمام محورهای استان شده است.

وی افزود: در حال حاضر محورهای روانسر به سمت کوزران، کورزان به سمت گهواره و گیلانغرب به سمت ملینه به دلیل بارش برف مسدود است.

دستغیب خاطرنشان کرد: همچنین محورهای حوزه سرفیروزآباد و حلشی هم به دلیل بارش برف سنگین همچنان مسدود است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به الزام استفاده از زنجیر چرخ در برخی محورهای استان گفت: هم اکنون تردد در محور اسلام آبادغرب به سمت کرندغرب و سرمیل به سمت گردنه "بالاطاق" با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی افزود: همچنین در محورهای اورامانات از جمله محور روانسر به سمت پاوه و جوانرود و ثلاث باباجانی استفاده از زنجیر چرخ الزامی است.

دستغیب خاطرنشان کرد: در بسیاری محورهای استان هم هم اکنون مه گرفتگی داریم.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با توجه به این شرایط از تمام رانندگان خواست به طور جد از تردد غیرضروری در این شرایط خودداری کنند.

دستغیب تاکید کرد: همچنین با توجه به یخ زدگی محورها و احتمال لیزخوردگی توصیه می شود رانندگان با صبر و حوصله حرکت کنند.

این مسئول افزود: همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و جیره غذایی هم برای رانندگان الزامی است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به حضور ۶۸ تیم محسوس و نامحسوس در سطح محورهای استان گفت: در شرایط فعلی توصیه می شود رانندگان رعایت سرعت مطمئنه را داشته و حتما فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کنند.

۴۱محور روستایی کرمانشاه مسدود است/ راه روستاها تا ظهر بازگشایی می‌شود

 به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، هم اکنون ۴۱ محور روستایی استان به دلیل بارش برف مسدود است.

فریبرز کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارش‌های سنگین ۴۸ ساعت اخیر، اظهار کرد: این بارش‌ها ۴۱ محور روستایی استان را مسدود کرده است.

وی ادامه داد: نیروهای راهداری از بامداد وارد مسیرها شده اند تا بازگشایی را آغاز کنند و امیدواریم همه محورهای روستایی تا ظهر باز شود.

به گفته این مسئول، بارش سنگین، کولاک و ترافیک روند برف روبی را در شب گذشته کند کرده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: هم اکنون هیچ راه اصلی و شریانی در استان مسدود نیست، اما با یخ زدگی سطح جاده ها مواجهیم و تقاضا داریم مردم با احتیاط تردد کنند.

 کرمی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۰۰ کیلومتر برف روبی در محورهای استان انجام شده، عنوان کرد: بیش از ۲۳۰۰ تن شن و نمک نیز در جاده‌ها پاشیده شده است.

وی از امدادرسانی به بیش از ۲۲۰ خودرو گرفتار در برف هم توسط نیروهای راهداری خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: در این مدت ۲۶۷ نیرو و ۱۷۶ دستگاه ماشین آلات پای کار بودند.

امدادرسانی به ۱۳۵۶ گرفتار در برف و کولاک در کرمانشاه

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی به ۱۳۵۶ مسافر گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های استان طی ۴۸ ساعت اخیر خبر داد.

فرزین معتمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارش شدید برف در همه محورهای استان طی دو روز گذشته، گفت: در این مدت ۹۰۲ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک را رها سازی کردیم.

وی تعداد مسافران این خودروها که به آنها امدادرسانی شد را ۱۳۵۶ نفر اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین از انتقال هفت مادر باردار به مراکز درمانی در ۴۸ ساعت اخیر یاد کرد که از ماهیدشت، دالاهو، اسلام آبادغرب، گیلان‌غرب، ثلاث باباجانی و پاوه و عمدتا مناطق روستایی بودند.

معتمدی با بیان اینکه در این مدت ۱۳۸ نفر در پایگاه‌های هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند، عنوان کرد: ۴۵۰ بسته غذایی را نیز بین مردم توزیع کردیم.

وی افزود: ۳۰ تیم عملیاتی با حضور ۲۴۰ نفر نیرو در این عملیات‌ها پای کار بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به تداوم بارش‌ها تا پایان هفته، گفت: تمام این مدت در آماده باش هستیم.

معتمدی از لغزندگی محورها به دلیل یخ و برف هم یاد کرد و از مردم خواست از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

۹۰درصد معابر اصلی شهر کرمانشاه "نمک‌پاشی" شده/ در حال پاکسازی "پیاده‌روها" هستیم

 مدیربحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمانشاه از نمک پاشی در سطح بیش از ۹۰ درصد معابر اصلی شهر کرمانشاه خبر داد.

احسان احمدی نصر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انجام سه مرحله نمک پاشی در سطح معابر شهر کرمانشاه در دو روز گذشته، گفت: همزمان با شروع بارش ها طی دو روز گذشته نیروهای خدمات شهری جهت نمک پاشی معابر و جلوگیری از ایجاد مشکل برای تردد شهروندان پای کار بودند.

وی افزود: شب گذشته که اوج بارش ها را داشتیم ۲۵۰ نیروی پاکبان تا ساعت پنج صبح امروز (۲۸ دی) در سطح معابر مشغول نمک پاشی بودند.

به گفته احمدی نصر در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد معابر اصلی شهر کرمانشاه نمک پاشی شده است.

مدیربحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مجموع از شب گذشته تا صبح امروز حدود ۱۰۰ تن شن و نمک در سطح معابر اصلی شهر پاشیده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهردار جدید کرمانشاه تنها چند ساعت پس از مراسم معارفه در میدان حضور داشته و فرماندهی میدان را تا پنج صبح برعهده داشت.

احمدی نصری با اشاره به وجود جایگاه های شن و نمک در سطح شهرت، از مردم و بویژه کسبه خواست در این زمینه همکاری کرده  و هر فردی مقابل خانه و یا مغازه خود را شن ریزی و نمک پاشی کند.

مدیربحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از امروز صبح(۲۸ دی) علاوه بر ۲۵۰ پاکبان، ۴۰۰ نیروی دیگر شهرداری اضافه شده و مشغول تکاندن درختان هستند که شاخه های آنها بر اثر برف و یخ زدگی سنگین شده است.

وی افزود: همچنین این نیروها در کنار تکاندن درختان مشغول برف روبی پیاده روها و رفع یخ زدگی مسیرهای تردد مردم شهر هستند

نجات ۸ "مادر باردار" از برف و کولاک در کرمانشاه

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نجات هشت مادر باردار گرفتار در برف و کولاک خبر داد.

دکتر هومن رفیعی سروری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برف و کولاک در بسیاری مناطق استان در دو روز گذشته گفت: ظرف این مدت هشت مادر گرفتار در روستاهای برف گیر داشتیم که خوشبختانه با تلاش نیروها به موقع نجات یافته و به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: این مادران باردار در روستاهای شهرستانهای جوانرود و ثلاث باباجانی و شهر گهواره بودند که با همت نیروهای اورژانس و با همکاری هلال احمر و نیروهای راهداری به بیمارستان منتقل شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای نجات یکی از این مادران باردار در یکی از روستاهای گهواره بود، با توجه به ارتفاع بسیار برف و زمان کم برای انتقال مادر باردار، ارتش به کمک آمده و با کمک نفربر این مادر باردار به بیمارستان منتقل شد.

رفیعی سروری خاطرنشان کرد: همچنین برای انتقال سه مادر باردار دیگر گرفتار در برف در روستاهای ثلاث باباجانی نفر برهای زرهی تکاور نیروی زمینی سپاه جهت بازگشایی مسیر به کمک آمدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این هشت مادر باردار همگی به سلامت به بیمارستان منتقل شده و حال تمامی آنها خوب است.

۵ ساعت برف روبی برای نجات مادر باردار

ابراهیم شهریاری رییس اداره راهدای پاوه نیز با اشاره به برف و کولاک شدید در شهرستان پاوه و شرایط اضطراری یک مادر باردار در روستای تین باینگان، گفت: برای اینکه جاده باز شود و نیروهای امدادی بتوانند این مادر باردار را به مرکز درمانی منتقل کنند، پنج ساعت برف‌روبی انجام دادیم تا مسیر بازگشایی شود.

وی از اختصاص یک دستگاه لودر برای این منظور خبر داد که تمام مدت پای کار بوده است.

یه گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه برف‌روبی در این مسیر در شرایطی صورت گرفته که ارتفاع برف در این منطقه به ۱.۵ متر می‌رسید.

شهریاری از اینکه این مادر باردار به سلامت نجات پیدا کرده ابراز خرسندی کرد و افزود: تمام تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری در این شرایط سخت کمک به مردم است.

بارش نیم متری "برف" در سنقر/ راه ۲۰ روستا همچنان مسدود است

 فرماندار شهرستان سنقروکلیایی با اشاره به بارش برف شدید در شبانه روز گذشته درسطح این شهرستان گفت: دربرخی نقاط شهرستان ارتفاع برف به نیم متر هم می رسد و علی رغم تلاش های صورت گرفته همچنان راه ۲۰ روستا مسدود است.

غلامرضا مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارش برف در دو روز گذشته گفت: اوج بارش ها از شب گذشته آغاز شد و میانگین بارش برف در سطح شهرستان به حدود ۱۲ سانتی متر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه کلیایی بارش برف به حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر رسیده است.

مرتضوی با بیان اینکه همزمان با شروع بارش ها و در پی اعلام هشدار مدیریت بحران تمام دستگاه های امدادرسان پای کار بوده اند، گفت: طی دو روز گذشته تمام دستگاه های خدمات رسان و امدادی شهرستان پای کار هستند که مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

فرماندار سنقر و کلایی گفت: در حال حاضر با همت راهداری تمام راه های اصلی شهرستان باز است.

مرتضوی گفت: مشکل اصلی در بحث راه های روستایی است که با توجه به وسعت شهرستان و وجود ۲۱۱ روستای پراکنده کار قدری دشوار و زمانبر است.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی گفت: در حال حاضر در کنار راهداری از تمام امکانات دهیاری ها و بخشداری ها و امکانات مردمی جهت بازگشایی محورهای روستایی استفاده می شود.

وی افزود: هم اکنون در ۲۰ روستای شهرستان دچار مشکل هستیم، چرا که با وجود کولاک بلافاصله پس از بازگشایی مجدد راه بسته می شود.

مرتضوی با بیان اینکه مشکلی در بحث برق و آب شهرستان وجود ندارد، گفت: خوشبختانه تمام شهرستان و روستاهای آن گازرسانی شده و در این زمینه هم مشکلی نداریم.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به ثبت دمای منفی ۲۱ درجه در این شهرستان گفت: صبح امروز میانگین دما به حدود ۱۶ درجه منفی رسید و خوشبختانه تاکنون این میزان برودت هوا مشکلی برای مردم و تاسیسات ایجاد نکرده است.

مرتضوی با اشاره به تعطیلی تمام مدارس شهرستان گفت: مدارس تمام مقاطع در دو شیفت صبح و بعدازظهر، امروز(۲۸ دی) تعطیل هستند.

وی در پایان به خوشحالی مردم این شهرستان و بویژه کشاورزان از این حجم بارش اشاره کرد و افزود: بعد از چندین سال خشکسالی این حجم بارش برف موجب خوشحالی تمام مردم شهرستان شده است

انسداد راه ارتباطی بیش از ۸۰۰ روستای لرستان

 مدیرکل مدیریت بحران لرستان از انسداد راه ارتباطی بیش از ۸۰۰ روستای استان خبر داد.

مهدی پازوکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل بارش سنگین برف در لرستان، راه‌های روستایی برخی شهرستان‌های استان مسدود شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر راه ۸۲۷ روستا در لرستان مسدود شده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان اضافه کرد: عمده این روستاها در شهرستان‌های الیگودرز، نورآباد و خرم‌آباد قرار دارد.

پازوکی بیان کرد: در حال حاضر راه دسترسی ۲۳۰ روستای الیگودرز، ۱۵۳ روستای خرم‌آباد و ۱۲۰ روستای نورآباد مسدود شده است.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر نیروهای راهداری مشغول بازگشایی مسیرها هستند و نیروهای امدادی نیز خدمت‌رسانی لازم را به مسافران ارائه می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان در خصوص آخرین وضعیت راه‌های اصلی مواصلاتی لرستان گفت: در راه اصلی شهرستان نورآباد باید با زنجیر چرخ در گردنه‌ها تردد کرد.

پازوکی عنوان کرد: از سمت بروجرد به توره راه دسترسی و تردد مشکلی ندارد اما از سمت توره به بروجرد پلیس راه اراک مسیر را مسدود کرده است.

برف و کولاک در جاده‌های استان مرکزی/محور توره-زالیان مسدود است

 رئیس پلیس راه استان مرکزی از لغزنده بودن اکثر محورهای مواصلاتی استان در پی بارش برف و کولاک در جاده ها خبر داد.

سرهنگ "محمد پورشمس" در این‌باره افزود: در اکثر محورهای مواصلاتی استان از جمله محورهای اراک - قم، خمین - الیگودرز،  خمین - دلیجان، خمین - اراک، ساوه - همدان، گردنه دخان، کنارگذر اراک، اراک - شازند، شازند - هندودر، اراک - توره، توره - زالیان، اراک – فرمهین و آزادراه ساوه - تهران شاهد برف و کولاک هستیم.

وی گفت: رانندگان توجه داشته باشند به جز محور توره - زالیان که  مسدود است، تردد در همه محورهای اصلی استان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به سبب بارش برف و کولاک، اغلب محورهای مواصلاتی لغزنده هستند و از رانندگان تقاضا می شود اگر کار ضروری ندارند از رانندگی اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پلیس، رئیس پلیس راه استان در پایان افزود: همچنین با توجه به کولاک و لغزندگی جاده ها، از رانندگان درخواست می شود ضمن به همراه داشتن زنجیر چرخ، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و حتما فاصله طولی با خودروی مقابل را رعایت کنند.

بارش ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر برف در همدان

 کارشناس هواشناسی استان همدان از پوشش سراسری بارش برف در استان خبرداد و گفت: این بارش‌ها با کولاک همراه بوده که اندازه گیری ارتفاع آن از دقت بالایی برخوردار نیست.

روح الله زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارش‌هایی که استان در شب گذشته تجربه کرد، با ارتفاع متغیر بین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر بود که با توجه به وزش باد در همه مناطق، اندازه گیری دقیق ارتفاع  برف مشکل است.

وی با اشاره به حجم آب حاصله از بارش بیان کرد: در دانشگاه بوعلی با هشت میلیمتر بیشترین بارش گزارش شده است و دیگر مناطق استان، ایستگاه فرودگاه همدان هفت میلیمتر، تویسرکان ۹، گل تپه شش، نهاوند پنج، ملایر پنج، رزن یک، قهاوند یک و در دیگر مناطق بارش خفیف برف گزارش شده است.

زاهدی افزود: از امروزآسمان استان صاف و تا قسمتی ابری و کاهش دمای محسوس تا منفی ۱۴ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود و این وضعیت تا  روزپنج شنبه پایدار است و برای پایان هفته بارش خفیف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در مورد کمینه وبیشینه دما در شبانه روز گذشته نیز گفت: سردترین منطقه در استان، گل تپه با منفی ۱۷ درجه سانتیگراد و گرمترین شهرستان فامنین با هفت درجه سانتیگراد بوده‌اند و همدان با منفی ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین دما و ۴چهار درجه سانتیگراد گرمترین دمای خود را در شبانه روز گذشته تجربه کرده است.

زاهدی در پایان با اشاره به بارش خفیف در روز پنج شنبه و خروج سامانه بارشی در استان گفت: با توجه به وضعیت نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی برای استان در هفته بعد پیش‌بینی نمی‌شود و آسمان از ابتدای هفته بعد جوی آرام و پایدار خواهد داشت

جاده‌های همدان به تویسرکان و نهاوند به نورآباد مسدود است

 رئیس پلیس راه استان همدان از مسدود بودن جاده‌های همدان به تویسرکان و نهاوند به نورآباد در استان لرستان به علت کولاک و عدم ایمنی خبر داد.

سرهنگ رضا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته حادثه فوتی در جاده‌های استان رخ نداده است، بیان کرد: در حال حاضر سطح تمامی جاده‌های همدان لغزنده و تردد در گردنه‌ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی ادامه داد: همچنین در تمامی جاده‌های استان پدیده یخ زدگی مشاهده می‌شود و اگر تا پایان وقت اداری امروز عملیات نمک پاشی به اتمام نرسد امشب نیز جاده‌ها لغزنده و یخ بسته خواهد بود.

عزیزی با تاکید بر اینکه توصیه می‌شود هموطنان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند، افزود: در صورت ضرورت تردد در جاده‌های استان همدان استفاده از زنجیر چرخ الزامی و رعایت سرعت مطمئنه و موارد ایمنی اجتناب ناپذیر است.

تعطیلی مدارس همدان به علت بارش برف

رئیس اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان از تعطیلی تعدادی از مدارس استان به علت بارش برف خبر داد.

محمد سهرابی گفت:  به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر عمومی مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی و متوسطه اول در نواحی ۱و۲ همدان، اسدآباد، قهاوند، فامنین، ملایر، نهاوند، تویسرکان، خزل، قلقل رود، سامن و جوکار در نوبت صبح روز سه شنبه ۲۸ دیماه تعطیل اعلام م‌شود.  
سهرابی افزود: همچنین تمامی دوره های تحصیلی در بهار، کبودراهنگ، گل تپه، لالجین، رزن، درگزین و سردرود تعطیل است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش های مجازی این مدارس در شبکه شاد دنبال خواهد شد.
  

راه ارتباطی ۸ روستا در نهاوند بسته است

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از مسدود بودن ۸ راه ارتباطی روستایی در منطقه گرین نهاوند خبر داد.

صفر صادقی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شب گذشته شاهد کولاک شدید در محورهای روستایی استان بودیم و با وجود تلاش همکاران راهداری راه تعدادی از روستاها همچنان مسدود است که پیش بینی می‌شود تا آخر وقت امروز بازگشایی شوند.

وی با بیان اینکه شب گذشته به دلیل کولاک شدید در جاده‌های روستایی عملیات برف‌روبی و نمک پاشی جوابگو نبود، تصریح کرد: نیروهای راهداری با تمام تلاش در حال بازگشایی محورهای مسدود هستند.  

صادقی‌راد با اعلام اینکه در حال حاضر تمام راه‌های اصلی و گردنه‌های استان همدان باز است و هیچ مسدودی اصلی نداریم، مطرح کرد: ۵۳۲ نیروی اداری و غیر اداری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشغول خدمات رسانی به هم استانی‌ها هستند و ۳۵۰ عدد ماشین آلات در جاده‌های استان و به منظور بازگشایی و سهولت تردد در جاده‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان از هم استانی درخواست کرد با توجه به شرایط جاده‌ای همدان حتی المقدور از تردد در جاده‌ها اجتناب کرده و در صورت ضرورت تردد از زنجیر چرخ استفاده کنند. 

سقوط بیش از ۱۲ مورد بهمن در جاده چالوس

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: حادثه پیچ سرهنگ در حوزه استحفاظی البرز رخ نداده است.

به گزارش ایسنا، مجتبی حاجیان اظهار کرد: حادثه رخ داده در پیچ سرهنگ که منجر به کشته شدن یک نفر شده، ارتباطی به راه‌های استحفاظی البرز نداشته و در کانکس کارگاه مجری پروژه بزرگراه شمالی شرکت جنرال الکتریک اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: از ساعت ۹ شب گذشته تا کنون بیش از ۱۲ سقوط بهمن در حد فاصل گچسر تا کندوان اتفاق افتاده است و به دلیل کاهش دید و احتمال ریزش بهمن جاده مسدود است.

این مسئول توضیح داد: خوشبختانه به دلیل مسدود بودن جاده تا کنون حادثه‌ای اتفاق نیافتاده است.

وی گفت: همکاران در حال پاکسازی جاده از بهمن هستند و با توجه به قطعی بارش برف و کاهش کولاک، امیدواریم ‌با اتمام پاکسازی و همکاری پلیس راه البرز و مازندران تا ساعات آینده، جاده بازگشایی شود.

محور کرج_ چالوس و آزادراه تهران _ شمال همچنان بسته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت:  محور کرج-چالوس و تهران-شمال به علت بارش برف مسدود است و همچنان امکان تردد در آن وجود ندارد.

علی زندی فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارش برف روز گذشته باعث شده محور کرج_ چالوس و آزاد راه تهران _ شمال مسدود شود.

وی ادامه داد: نیروهای راهداری با استفاده از تجهیزات لازم در حال بازگشایی این مسیرها هستند و به محض اتمام، امکان تردد مجدد خودروها ایجاد می‌شود.

وی توضیح داد: از اولین ساعات شروع بارش برف در محورهای استان شاهد شن ریزی و نمک پاشی برای جلوگیری از یخ‌زدگی مسیرها هستیم و به جز دو محور مذکور، تردد در سایر محورهای مواصلاتی استان به صورت عادی در جریان است.

زندی فر با اشاره به باز بودن محور اصلی طالقان گفت: این مسیر باز است ولی شدت بارش‌ها بخشی از راه‌های روستایی این شهرستان را مسدود کرده که نیروهای راهداری درصدد بازگشایی آنها هستند.

جاده‌های کوهستانی در خطرناک‌ترین وضعیت ممکن!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به آفتابی شدن هوا، احتمال جابجایی سنگ و ریزش بهمن در محورهای کوهستانی بسیار زیاد و این مسیرها برای تردد خطرناک است.

محمدرضا فلاح‌نژاد در گفت و گو با ایسنا گفت: از شب گذشته که بارش برف شروع شد جاده چالوس از ورودی کرج بسته شد تا شاهد حادثه برای مسافران عبوری نباشیم.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به آفتابی شدن هوا، احتمال جابجایی سنگ و ریزش بهمن در محورهای کوهستانی بسیار زیاد و این مسیرها برای تردد خطرناک است. بنابراین از مردم می‌خواهیم فریب آفتابی بودن هوا را نخورند و برای تردد از محورهای کوهستانی ملاحظه این موارد را نیز داشته باشند.

این مسئول از سقوط بهمن در محدوده قطعه دوم آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: با برخورد بهمن به کانکس‌های پروژه، متأسفانه یکی از کارگران فوت کرد و دو نفر دیگر زخمی شدند. در این حادثه سه کانکس به دلیل سرعت بهمن جابجا شده بود و این سه نفر که در یکی از کانکس‌ها حضور داشتند دچار حادثه شدند.

وی خاطرنشان کرد: به جز حادثه ریزش بهمن در محدوده پروژه تهران-شمال، هیچ حادثه دیگری از جمله تصادف و یا در راه ماندن خودرو نداشته‌ایم.

آبگرفتگی منازل شهرک فجر شهرستان لردگان بر اثر سیلاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر سیل و آب گرفتگی در شهرستان لردگان، منازل شهرک فجر دچار آب‌گرفتگی شدند که بلافاصله نیروهای عملیاتی به منطقه اعزام و کار امدادرسانی را آغاز کردند.

ایرج کیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز بارش برف و باران از روز گذشته در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با تلاش نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان، امدادرسانی به بیش از ۳۰۰ خودروی گرفتار در محورها و گردنه‌های برف‌گیر انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰نفر امدادگر در قالب ۲۱ تیم عملیاتی با استفاده از ۲۵دستگاه آمبولانس و ۲۰دستگاه خودرو کمک‌دار در محورهای مواصلاتی استان به کار امدادرسانی مشغول بودند، همچنین پنج حادثه‌دیده توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

وی بیان کرد: بر اثر سیل و آب گرفتگی در شهرستان لردگان، در شهرک فجر منازلی دچار آب‌گرفتگی شدند که بلافاصله نیروهای عملیاتی به منطقه اعزام و کار امدادرسانی را آغاز کردند.

کیانی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز بارش باران، برف و کولاک در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری، از سوی امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر استان، اقلام امدادی همچون پتو و مواد غذایی میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

آبگرفتگی و ریزش سقف ۸۵ منزل مسکونی در شهرستان سیریک

فرماندار شهرستان سیریک گفت: بارندگی شدید موجب آبگرفتگی و ریزش سقف ۸۵ منزل مسکونی در بندر کوهستک و روستاهای بخش بمانی شهرستان سیریک شد.

اجمد جمالدینی صبح امروز (۲۸ دی ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: ساکنان منازل آبگرفته در خانه‌های همسایه‌ها اسکان داده شده اند و کمک‌های هلال احمر بزودی با توجه به نیازمندی‌ها بین آن‌ها توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به آب گرفتگی شدید منازل بویژه در شهر بندر کوهستک، هماهنگی لازم برای تخلیه آب‌ها و تشکیل گروه‌های امدادی با کمک نیروهای انتظامی، دریابانی، بسیج، هلال احمر و شهرداری صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان سیریک اظهار کرد: به سیراب شدن زمین، نفوذ ناپذیری آب و امکان وقوع روان‌آب‌ها و سیلاب اشاره کرد و از شهروندان خواست توصیه‌ها و اخطارهای هواشناسی را جدی بگیرند، و از سفرهای غیرضروری، قرارگیری در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و چرام دام‌ها خودداری کنند.

اسکان مردم سیل زده سه روستای میناب در مکان‌های امن

فرماندار شهرستان میناب گفت: مردم سه روستای مازغ بالا، مازغ پایین و تُمبِک همچنان در مکان‌های امن اسکان داده شده اند.

مجید سلحشور ظهر امروز (۲۸ دی ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: به علت نگرانی از وقوع دوباره سیلاب و به خطر افتادن جان مردم، ۶۰۰ خانوار این سه روستا در دو مدرسه در حکمی و دهو و یک سالن در شهرک صنعتی تیاب اسکان داده شده اند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دایک حفاظتی که برای جلوگیری از نفوذ سیل به داخل روستا توسط سپاه ایجاد شده است از نفوذ سیلاب به دخل روستا جلوگیری کرده است، ولی با توجه به ورود سیلاب از استان کرمان و همچنین اخطار هواشناسی، مردم این سه روستا تا زمان مساعد شدن وضعیت در مناطق امن می‌مانند.

به گفته فرماندار میناب، نیروهای قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره سپاه برای امدادرسانی همچنان در این مناطق حضور دارند.

۱۰۰ منزل مسکونی زهوکی در محاصره سیلاب

سرپرست شهرداری شهر زهوکی گفت: در بارندگی اخیر حدود ۱۰۰ منزل مسکونی در محاصره سیلاب قرار گرفت و۵۰۰ خانه مسکونی به دلیل فرسودگی سقف منزل دچار آبگرفتگی شد.

مسعود حاجی حسینی ظهر امروز (28 دی ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: چندین نقطه خیابان اصلی زهوکی تخریب و به پل اصلی شهر خسارت شدید وارد شده است.

وی با بیان اینکه به ٨ پل دیگر شهر زهوکی نیز خسارت وارد شده است، تصریح کرد: خیابانهای فرعی شهر زهوکی تخریب شد و خسارت شدیدی به آسفالت کوچه ها وارد شده است.

سرپرست شهرداری شهر زهوکی اضافه کرد: طبق بررسی های انجام شده بر اثر بارندگی های اخیر حدود ٢٠ میلیارد تومان خسارت به شهر زهوکی و بیش از ٣٠ میلیارد تومان به خیابان اصلی و راههای ارتباطی میناب به سیریک و جاسک و رودخانه اصلی و همچنین پل اصلی شهر و ٨ پل دیگر خسارت وارد شده است.

به گزارش ایسنا، شهر زهوکی هزار و ۸۰۰ خانوار و هفت هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و بیش از۱۰۰۰ واحد تجاری دارد و در ۵ کیلومتری شهرستان میناب قرار دارد.

ریزش بهمن در محور تهم - چورزق خسارت جانی نداشت / محور تهم به چورزق تا اطلاع‌ ثانوی مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از ریزش بهمن در محور تهم به چورزق خبر داد.

غلامحسین علی‌اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش از ظهر امروز (۲۸ دی‌ماه) در محور تهم به چورزق شاهد ریزش بهمن بودیم که خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی در پی نداشت.

وی تصریح کرد: بعد از این اتفاق بلافاصله موضوع به مدیریت بحران اعلام و تصمیم بر این شد تا اطلاع ثانوی این مسیر مسدود شود.

این مسئول از رانندگان خواست در صورت امکان از تردد در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در مناطق کوهستانی خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.

راه ۲۳۱ روستا در قزوین مسدود شده است

فرماندار قزوین گفت: از ۴۸۲ روستای موجود در شهرستان قزوین، راه روستایی ۲۳۱ روستا مسدود شده است که از آغاز بارش‌ها عوامل راهداری در محل مستقر و در حال بازگشایی مسیر هستند.

محمد شفیعی با اعلام این خبر گفت: در پی بارش برف در روز گذشته ۲۷ دی، از ۴۸۲ روستای موجود در شهرستان قزوین، راه روستایی ۲۳۱ روستا مسدود شده است که از آغاز بارش‌ها عوامل راهداری در محل مستقر  و در حال بازگشایی مسیر هستند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی می‌شود ۸۵ الی ۹۰ در صد راه‌های مسدود تا شامگاه امشب ۲۸ دی بازگشایی و مابقی نیز تا صبح فردا بازگشایی خواهد شد.

فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: به دلیل بارش سنگین در برخی مناطق، ۲ مورد قطعی خطوط تلفن در بخش کوهین و یک مورد قطعی برق در بخش طارم گزارش شد که با پیگیری‌های صورت گرفته موارد سریعا مرتفع و هم اکنون هیچ مشکل جدی در خصوص خدمات رسانی در زمینه آب، برق و تلفن در بخش‌های پنجگانه شهرستان قزوین نداریم.

تردد در تمامی محورهای اصلی کردستان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

رئیس پلیس راە استان کردستان گفت: تردد در تمامی محورهای اصلی کردستان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

عیسی گوهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یخبندان در همە محورهای اصلی سطح استان کردستان حاکم است.

گوهری بیان کرد: همە محورهای اصلی سطح استان برف‌روبی شدە و از ادارە کل راهداری استان خواهشمندیم کە فردا در اسرع وقت نسبت بە نمک پاشی جادەها اقدام کنند تا تردد در همە محورهای اصلی برقرار شود و نسبت بە برف روبی راەهای فرعی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: از کلیە رانندگانی کە قصد مسافرت در محورهای اصلی را دارند خواهشمندیم از زنجیرچرخ استفادە کنند زیرا تردد بدون زنجیر چرخ در هیچ‌کدام از محورهای اصلی استان امکانپذیر نیست.

گوهری از رانندگان درخواست کرد کە بە هیچ عنوان عجلە نکنند و کلیە مقررات مربوط بە راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا حادثەای در طول مسیر پیش نیاید.

وی رعایت فاصلە طولی مناسب در روزهای یخبندان را مهم عنوان کرد و گفت: رانندگی در شرایط یخبندان بە مراتب سخت‌تر از سایر شرایط‌ها است؛ لذا از کلیە رانندگان خواهشمندیم در شرایط برف و یخبندان حال حاضر نسبت بە فاصلە طولی درست در جادەها اقدام کنند.

امداد رسانی فوریت‌های پزشکی به ۱۲ مادر باردار در کردستان

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نیروهای خدوم این مرکز، همزمان با شروع بارش سنگین برف و کولاک به ۱۲ مادر باردار در استان امدادرسانی و به مراکز درمانی منتقل کردند.

رضا پیرا اظهار کرد: همزمان با شروع بارش برف در استان، نیروهای خدوم این مرکز، ۱۲ مادر باردار در استان را در پروسه زایمان و انتقال آنها به مراکز درمانی، یاری نمودند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ارتفاع برف در برخی از مناطق شهری هم به بیش از ۵۰ سانتی متر رسیده است، این امدادرسانی در روستاها و شهرهای استان انجام گرفت.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: یکی از مادران باردار اهل روستای شاهینی در ۲۰ کیلومتری کامیاران بود که در سی و هفتمین هفته بارداری دچار مسمویت حاملگی شده بود و نیروهای اورژانس بعد از پنج ساعت توانستند این مادر باردار را به مراکز درمانی منتقل کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از علوم‌پزشکی استان کردستان، پیرا خاطرنشان کرد: یک مادر باردار ۳۶ ساله در روستای سوییچ و مادر دیگری در روستای بوالحسن بانه از دیگر مواردی بودند که به یکی از آن‌ها امدادرسانی شد و برای دیگری نیز در تلاش هستیم تا به مرکز درمانی منتقل شود.

وی اضافه کرد: سه مورد هم در روستاهای مریوان گزارش شده که نیروهای امدادی با تلاش شبانه روزی و طی کردن مسیر سخت و برفی،  سه مادر ۱۹، ۲۵ و ۲۲ ساله را روانه مراکز درمانی شهری کردند.

این مقام مسئول افزود: یک مادر باردار ساکن روستای دزلی از توابع سروآباد، یک مادر در سنندج، مادر ۳۳ ساله درشهر سقز، مادری ۳۸ ساله در روستای دالوی سقز و مادر ۱۸ ساله در مریوان هم از دیگر مواردی بود که به آنها امدادرسانی شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین