جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 1:50:16 PM
کیم جونگ اون اعلام کرد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سخنان خود در پایان چهارمین اجلاس عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب کارگران کره، اشاره‌ای به آمریکا و کره جنوبی نکرد و وضعیت اقتصادی کشور را اولویت ملی دانست. 
اقتصاد اولویت ملی کره شمالی

به گزارش اقتصادنامه، کیم گفت افزایش توسعه و بهبود استانداردهای زندگی مردم وظیفه اصلی دولتمردان این کشور خواهد بود. کرونا و بستن مرزهای کره شمالی که با تصمیم مقام‌های این کشور صورت گرفت باعث کمبود مواد غذایی در این کشور شده است. رهبر کره شمالی در سخنان خود گفت کشورش به تقویت قابلیت‌های دفاعی خود ادامه می‌دهد و دلیل آن را وضعیت فزاینده ناپایدار نظامی در شبه جزیره کره خواند.

این نشست با ۱۰ سالگی رهبری کره شمالی توسط کیم جونگ اون همزمان شد. او در سال ۲۰۱۱ پس از مرگ پدرش قدرت را در دست گرفت. آقای کیم در سخنانش گفت: "وظایف اساسی در سال آینده، ارائه تضمین اساسی برای اجرای برنامه پنج ساله و ایجاد تغییرات چشمگیر در توسعه ملی و زندگی مردم است."

رهبر کره شمالی در سخنان خود که عمدتا روی مسایل داخلی متمرکز بود، درباره یک طرح بلندپروازانه برای توسعه روستایی صحبت کرد او همچنین درباره کارخانه‌های تولید تراکتور، رژیم غذایی مردم، یونیفرم مدرسه و نیاز به برخورد با آنچه اقدامات غیرسوسیالیستی خواند صحبت کرد.

آقای کیم امسال به مشکلات اقتصادی کره شمالی اذعان کرده و بر خودکفایی به عنوان راهی برای بازسازی اقتصاد کشورش تاکید کرده است. تابستان امسال او نسبت به وضعیت بحرانی کره شمالی هشدار داد و او از تمامی سطوح حزب حاکم کشور درخواست کرد برای "نجات مردم" از مشکلات آماده باشند.

منبع:بی بی سی 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین