جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:43:35 AM

بانک آینده در مسیر رو به بهبودی قرار گرفته است؛ به طوری که در صورت های مالی شرکت کاهش هزینه ها و بعضا رشد درآمد ها مشهود است که با افزایش سرمایه و افزایش توان دریافت سپرده و تسهیلات دهی در بانک این روند بهبود بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.
بازسازی بانک آینده با متغیرهای بنیادین

به گزارش اقتصادنامه به نقل از بورس۲۴، بانک آینده در مسیر رو به بهبودی قرار گرفته است؛ به طوری که در صورت های مالی شرکت کاهش هزینه ها و بعضا رشد درآمد ها مشهود است که با افزایش سرمایه و افزایش توان دریافت سپرده و تسهیلات دهی در بانک این روند بهبود بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.
در صورت های مالی ۳ ماهه ۱۴۰۰ هزینه های اداری و عمومی بانک تقریبا ثابت و رشدی نداشته و از طرف دیگر هزینه های مالی نیز روند کاهشی را طی نموده تا در نهایت زیان خالص بانک کاهش ۲۳ درصدی داشته باشد. این امر نشان می دهد تیم مدیریتی جدید بانک تمرکز ویژه ای بر عدم رشد هزینه ها داشته اند.
اما در ۶ ماهه با بررسی ریز این هزینه ها شاهد بهبود بسیار بیشتری نیز هستیم؛ به طوری که هزینه های اداری برای سال ۹۹ در سطوح ۱۱۱۶ میلیارد تومان و برای ۶ ماهه سال جاری این هزینه ها با کاهش جدی ۲۶۹ میلیارد تومان محقق شده است.

این امر نشان می دهد برای سال ۱۴۰۰ حداقل هزینه ها بیش از ۵۰ درصد در این حوزه در بانک آینده کاهش خواهد داشت و این امر مدیریت هزینه های عالی بانک آینده را نشان می دهد.
اما نکته مهمتر بهای تمام شده منابع که در اکثر بانک ها بالای ۱۸ درصد بوده در بانک آینده از محدوده ۲۰ درصد به زیر ۱۸ درصد در آبان ۱۴۰۰ رسیده است. در حالی که متوسط این نرخ در پایان سال ۹۹ حدود ۱۹ درصد بوده است. کاهش حدود ۱.۵ درصدی بهای تمام شده منابع، اثرات خود را در گزارشات ۹ و ۱۲ ماهه سال جاری با افزایش حاشیه سود عملیات بانکی و تسهیلات دهی نشان داده و سبب تحولات جدی در بانک آینده در راستای کاهش زیان خواهد شد.

بدین ترتیب صورت های مالی پیش روی بانک وضعیت بهتری داشته و این بهبود شرایط با افزایش سرمایه و روند فروش دارایی ها دگرگون شده و بانک آینده پله پله در حال احیا شرایط خود می باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین