شنبه 22 ارديبهشت 1403 شمسی /5/11/2024 7:53:50 AM
لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و اجابت درخواست معلمان از سوی مجلس یازدهم، تصریح کرد: بر اساس این لایحه رتبه‌بندی معلمان باید از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ برای معلمان اعمال شود.
پایان یک دهه انتظار  معلمان

به گزارش اقتصادنامه، سیدمحمد مولوی  با اشاره به تصویب نهایی لایحه رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: با تصویب این لایحه، نظام شایستگی در آموزش و پرورش پس از سالیان دراز در آموزش و پرورش حاکم خواهد شد و به شأن و جایگاه معلمی توجه ویژه می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل حقوق تعیین شده در نظام رتبه بندی معلمان 8 میلیون و 80 هزار تومان تعیین شده است، افزود: بر اساس نظام رتبه بندی، این قانون از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

وی با یادآوری اینکه رقم مورد نیاز برای اجرای نظام رتبه بندی در لایحه بودجه 1401 نیز دیده شده است، ادامه داد: البته انتظار داشتیم با توجه به ورودی‌‎های جدید و افزایش حقوق‌های سال آینده رقم بیشتری در بودجه 1401 دیده می‌‎شد که این ارقام را در مجلس روی بودجه 1401 اعمال خواهیم کرد.

مولوی با یادآوری اینکه سنوات تعیین شده برای توقف در هر رتبه 5 ساله است، اضافه کرد: البته برای خدمت در مناطق محروم، عشایری و مرزی و همچنین خدمت نخبگان امتیازاتی قائل شده‌‎ایم که در متن قانون مشخص است.

وی تصریح کرد: همچنین با رأی امروز نمایندگان مجلس ماده 7 این لایحه که معلمان نسبت به آن انتقاداتی داشتند، حذف شد. بر این اساس سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه برداشته شد. در ماده 7 آمده بود؛ در تخصیص رتبه های پنجگانه به نحوی خواهد بود که با اجرای نظام رتبه بندی معلمان و احراز شرایط براساس ماده (4) این قانون، همواره در هر استان حداقل 30 درصد از معلمان مشمول در آموزشیار معلم، حداقل 30 درصد در رتبه مربی معلم، حداکثر 20 درصد در رتبه استادیارمعلم، حداکثر 10 درصد در رتبه دانشیارمعلم و حداکثر 10 درصد در رتبه استادمعلم قرار گیرند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه حداقل حقوق نیز 80 درصد مجموع حقوق فوق العاده‌های هیأت علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران یعنی 8 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است، گفت: افزایش حقوق‌ها نیز برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد، مربی معلم 25 درصد، استادیار معلم 37 درصد، دانشجویار معلم 47 درصد و استاد معلم 52 درصد به مجموعه حقوق مزایا و فوق العاده های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان محاسبه می‌شود.

منبع:خانه ملت



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین