پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 1:33:09 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:30873
  • زمان انتشار:شنبه 20 آذر 1400-20:58
  • کاربر:
سرپرست معاونت اجرایی فرابورس ایران خبر داد

احمدی به برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین در روز 22 آذرماه و همچنین پس از آن مجمع شرکت نیرومحرکه اشاره کرد و گفت: تا امروز ۲۰ شرکت بورسی و فرابورسی برای برگزاری مجمع به فرابورس درخواست داده‌اند و حتی درخواست‌هایی برای برگزاری مجامع در سال آینده نیز ارسال شده ‌است.
«دیدار» پل ارتباطی سهامداران و ناشران بازار سرمایه

سرپرست معاونت اجرایی فرابورس ایران از برگزاری اولین مجمع عمومی الکترونیک (غیر حضوری) یک ناشر فرابورسی از طریق سامانه مجامع الکترونیک فرابورس «دیدار»، در روز شنبه 20 آذرماه خبر داد.

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، نرگس احمدی با اشاره به مصوبه هیئت‌مدیره فرابورس مبنی بر برگزاری رایگان مجامع عمومی الکترونیک ناشران فرابورسی از طریق سامانه دیدار، عنوان کرد: صبح شنبه مجمع عمومی عادی شرکت توسعه عمران اردبیل با نماد «ثتوسا»، به منظور انتخاب هیئت‌مدیره به بهترین شکل ممکن با تلاش جمعی از همکاران فرابورس ایران برگزار شد.

به گفته وی پیش از این مجمع عمومی عادی و فوق العاده فرابورس نیز برای نخستین‌بار به صورت حضوری با اعمال حق رای به صورت الکترونیکی از طریق سامانه دیدار برگزار شد که مورد استقبال سهامداران قرار گرفت.

وی به تائید و نظر مساعد سازمان بورس از سامانه دیدار اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سازمان بورس نیز سامانه مجامع فرابورس را مورد بررسی قرار داده و نظر مساعد و مثبتی نسبت به این سامانه داشته است، هیچ محدودیتی برای برگزاری مجامع تمامی شرکت‌های بازار سرمایه (بورسی و فرابورسی) از طریق این سامانه وجود ندارد.

احمدی به برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین در روز 22 آذرماه و همچنین پس از آن مجمع شرکت نیرومحرکه اشاره کرد و گفت: تا امروز ۲۰ شرکت بورسی و فرابورسی برای برگزاری مجمع به فرابورس درخواست داده‌اند و حتی درخواست‌هایی برای برگزاری مجامع در سال آینده نیز ارسال شده ‌است.

سرپرست معاونت اجرایی فرابورس ایران به شرکت‌های بورسی و فرابورسی که درخواست برگزاری مجمع ازطریق سامانه دیدار را دارند، اشاره و اعلام کرد: برخی از این شرکت‌ها، هلدینگ و سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که درخواست داده‌اند مجامع تمامی زیرمجموعه‌های آن‌ها نیز از همین طریق برگزار شود.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص هزینه شرکت‌های غیرفرابورسی برای استفاده از این سامانه تصریح کرد: برای شرکت‌های فرابورسی برگزاری مجامع از طریق سامانه دیدار رایگان است و برای برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های بورسی نیز هیچ رویکرد انتفاعی وجود ندارد و به بهای تمام شده خدمات مذکور ارائه می‌شود.

احمدی با تاکید بر اینکه فرابورس در ارائه این خدمات دید انتفاعی ندارد و فقط هدف برگزاری الکترونیکی مجامع به بهترین شکل و حضور حداکثری سهامداران خرد از اقصی نقاط کشور و اعمال حق رای آنهاست، گفت: شرکت‌هایی که قصد دارند از مسیر این درگاه مجامع خود را برگزار کنند باید حداقل دو هفته قبل از تاریخ برگزاری مجمع با اداره روابط سرمایه‌گذاران فرابورس هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا ملاحظات دستورالعمل برگزاری مجامع الکترونیک اجرایی شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های متقاضی باید ابتدا نامه‌ای به سازمان بورس از طریق سایت کدال ارسال و اعلام کنند که قصد دارند مجامع خود را هم‌زمان به دو صورت حضوری و الکترونیکی از طریق سامانه دیدار برگزار کنند، زیرا بر اساس قانون نمی‌توان مجامع را به صورت صد درصد الکترونیکی برگزار کردو باید امکان حضور فیزیکی نیز وجود داشته باشد. پس از آن درخواستی به مدیرعامل فرابورس نیز ارسال می‌شود که این درخواست برای اجرا به اداره روابط سرمایه‌گذاران فرابورس ارجاع داده می‌شود تا تمامی اقدامات لازم پیش از مجمع، در زمان برگزاری و پس از آن انجام شود.

سرپرست معاونت اجرایی فرابورس ایران با تاکید بر اینکه برگزاری مجامع الکترونیک با حضوری تفاوت‌هایی دارد و طبق دستورالعمل اجرای مجامع الکترونیک باید ملاحظاتی رعایت شود، گفت: بر همین اساس بهتراست علاوه بر سامانه دیدار همکاران فرابورس در برگزاری مجامع الکترونیک در کنار ناشران قرار داشته باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین