جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:52:32 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:30800
  • زمان انتشار:سه شنبه 16 آذر 1400-17:51
  • کاربر:

شرکت مس در ۸ ماه نخست سال جاری، در تولید کاتد مس نسبت به برنامه پیشی گرفت و رشد ۵ درصدی را در کارنامه خود به ثبت رساند، به‌طوری‌که طی این بازه زمانی با عملکرد ۱۹۱ هزار و ۷۸۵ تنی از برنامه ابلاغی ۱۸۲ هزار و ۶۸۵ (افزایش ۹ هزار و ۱۰۰ تنی)، عبور کرد.
تولید ١٩٢ هزار تن کاتد و رشد ۵ درصدی، ثمره تلاش ۸ ماهه شرکت ملی مس

به گزارش اقتصادنامه، سعد عبدی مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت با ارائه گزارش تولید ۸ ماهه نخست سال جاری، گفت: کل استخراج شرکت مس از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ میلیون و ۶۱۷ هزار تن بوده که بر اساس عملکرد معدنی از برنامه جلوتر بوده و رشد ۸ درصدی را ثبت کرده است.
وی با بیان این که از ابتدای سال تاکنون ۸۱۹ هزار و ۸۱۶ تن کنسانتره مس تولید شده، افزود: میزان تولید کنسانتره مس نسبت به برنامه ۵ درصد رشد داشته که بنوبه خود یک رکورد تلقی می‌شود.
عبدی در ادامه با تاکید براینکه گزارش تولید بر اساس فعالیت در ۵ معدن صورت گرفته، گفت: عملکرد در معادن مس سرچشمه، مس میدوک، مس سونگون، ایجو و چهل کوره منجر به ثبت رکوردهای مورد نظر شده است.
مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت در ادامه میزان رشد تولید کنسانتره مولیبدن را در این بازه زمانی ۱۴ درصد اعلام کرد و افزود: میزان تولید کنسانتره مولیبدن در این مدت بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۷ تن می‌باشد.
وی با بیان اینکه در تولید آند نسبت به برنامه نیر ۷ درصد رشد داشته‌ایم، میزان آند تولیدی را ۲۳۷ هزار و ۵۴۶ تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید طبق برنامه ۲۲۲ هزار و ۵۹۰ تن تعیین شده بود که خوشبختانه در این مورد هم جلوتر از برنامه عمل کرده‌ایم.
مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت در ادامه با اشاره به رشد ۴ درصدی تولید مس محتوای معدنی (مهمترین شاخص تولید شرکت‌های معدنی) در ۸ ماهه سال جاری، توضیح داد: طبق برنامه میزان تولید مس محتوی ۱۹۱ هزار و ۳۹۹ تن پیش‌بینی شده بود که این رقم با رشد ۴ درصدی به ۱۹۸ هزار و ۳۲۰ تن رسید.
وی در رابطه با دیگر تولیدات شرکت گفت: در حوزه تولید اسید سولفوریک و لجن الکترولیزی حاوی طلا و نقره نیز رکوردهای بی نظیری در این مدت ثبت شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین