شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 5:43:55 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:30696
  • زمان انتشار:چهارشنبه 10 آذر 1400-18:59
  • کاربر:
نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» اتکاتهران برگزار شد

نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار شرکت بیمه اتکایی تهران رواک (سهامی عام در شرف تاسیس) صبح امروز با حضور مدیران این مجموعه در فرابورس آغاز شد.
چشم انداز تهران رواک برای توسعه صنعت بیمه

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در ابتدای این جلسه محسن قره‌خوانی، نماینده هیئت موسس بیمه اتکایی تهران رواک با اشاره به اینکه سهام در دست انتشار شرکت تهران رواک به عنوان پنجمین شرکت بیمه اتکایی در روز بیمه 13 آذرماه، پذیره‌نویسی خواهدشد، گفت: مهمترین نقش شرکت‌های بیمه در جامعه، جبران خسارت‌ها در زمان حوادث برای آحاد مردم و کسب‌وکارها است. همچنین تضمین امنیت و آرامش به خانواده‌ها و کسب و کارها از دیگر وظایف شرکت‌های بیمه است تا ریسک را از جامعه بردارد و خودش تحمل بکند.

وی نقش دیگر این شرکت‌ها را در حوزه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها معمولا منابع زیادی برای سرمایه گذاری دارند، نقش بسیار اساسی شرکت‌های بیمه جلوگیری از خسارت است و صنعت بیمه باید کاری کند که ایمنی در جامعه افزایش یابد.

 

مهمترین وظایف بیمه های اتکایی

قره‌خوانی وضعیت صنعت بیمه ایران را صنعتی رو به رشد در کشور عنوان کرد و افزود: هر سال 30 تا 35 درصد حق بیمه تولیدی افزایش می‌یابد. در گزارش اخیر بیمه مرکزی حق بیمه در سال 99 به رقم 89 هزار میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی می‌شود در سال 1400 این رقم از 100 هزار میلیارد تومان عبور کند.

وی درباره نقش بیمه‌های اتکایی گفت: مواردی مانند جبران خسارت، افزایش ایمنی، افزایش آرامش و سرمایه‌گذاری همگی نقش‌های یک شرکت بیمه برای جامعه است و همان نقش‌ها را شرکت‌های بیمه اتکایی برای شرکت‌های بیمه ایفا می‌کنند و شرکت‌های بیمه‌ای خودشان را نزد شرکت‌های اتکایی بیمه می‌کنند و این چرخه همین طور ادامه دارد.

نماینده هیئت موسس بیمه اتکایی تهران رواک با اشاره به تلاش بیمه مرکزی برای توسعه اتکایی در این صنعت طی سال های اخیر گفت: بیمه مرکزی تعدادی صندوق‌های اتکایی، قراردادهای اتکایی و تاسیس بیمه‌های اتکایی را در دستور کار قرار داده تا این شرکت‌ها به کمک صنعت بیمه کشور بیایند.

 

اهداف و برنامه های پیش روی تهران رواک

وی در ادامه به معرفی شرکت بیمه اتکایی تهران رواک پرداخت و افزود: این مجموعه بر پایه روزآمدترین تکنیک‌های مدیریت ریسک بیمه‌ای، هوش تجاری، نوآوری و خلق محصولات جدید، پتانسیل و نیاز راهبری اتکایی بازار بیمه کار خود را آغاز کرده‌است.

قره خوانی از مذاکره و ارتباط این مجموعه با شرکت‌های بزرگ اتکایی دنیا خبر داد و افزود: به امید خدا با رفع تحریم‌ها ارتباطات خود را در سطح بین‌الملل توسعه خواهیم داد.

وی یکی از مهمترین اهداف تهران‌ رواک را کمک به اقتصاد کشور به خصوص در شرایط تحریمی دانست و اظهارداشت: به دلیل شرایط تحریمی، کشور از ظرفیت‌های اتکایی دنیا محروم شده و بر همین اساس این مجموعه در تلاش است تا ظرفیت‌های اتکایی را در کشور افزایش دهد.

وی این مجموعه را به عنوان پلی از صنعت بیمه به بازار سرمایه دانست وگفت: در حوزه توسعه فناوری اطلاعات و نوآوری در محصولات اتکایی نیز برنامه‌های مهمی پیش روی شرکت است.

نماینده هیئت موسس بیمه اتکایی تهران رواک سرمایه این شرکت را 500 میلیارد تومان در زمان تاسیس اعلام کرد و افزود: 71 درصد این مبلغ توسط موسسان و نزدیک به 29 درصد هم در پذیره‌نویسی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌ها در روز پذیره‌نویسی 250 میلیارد تومان از سرمایه شرکت تامین و ظرف دو سال به 500 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، همچنین طی دو سال بعدی برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه به 1000 میلیارد تومان در دست است. برنامه‌های بعدی نیز ارتباط با شرکای خارجی و افزایش سرمایه‌های بزرگ از این طریق خواهد بود.

 

زمان بازگشایی نماد بعد از پذیره‌نویسی

قره‌خوانی بیمه‌های اتکایی را سرمایه مهم صنعت بیمه در هر کشوری دانست و تصریح کرد: این شرکت موافقت تاسیس از بیمه‌ مرکزی را در تیرماه سال جاری دریافت کرد، مجوز پذیره‌نویسی هم در تاریخ 24 مهر از سازمان بورس اخذ شد، همچنین طبق برنامه ریزی‌ها قرار است در روز 13 آذر پذیره‌نویسی انجام شود.

وی با اعلام اینکه پس از پذیره‌نویسی سه گام مهم برای شروع فعالیت این شرکت وجود دارد، گفت: در قدم اول برگزاری مجمع تاسیس، سپس اخذ پروانه تاسیس و پروانه فعالیت است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری انجام شود.

این مقام مسئول در تهران رواک به برنامه‌ریزی برای بازگشایی این نماد در سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: به محض اینکه فعالیت شرکت آغاز و اولین صورت مالی منتشر شود، نماد در فرابورس بازگشایی خواهد شد که بر اساس پیش‌بینی‌ها سال آینده این نماد بازگشایی می‌شود.

 

نقاط قوت بیمه اتکایی تهران رواک

وی مهم‌ترین نقطه قوت این مجموعه را نیروی‌انسانی متخصص دانست و گفت: پرتفوی متنوع و نقدشوندگی بالا از برنامه‌های مهم این مجموعه است.

وی در ادامه به نسبت‌های مهم مالی این مجموعه اشاره کرد و گفت: نسبت‌های اهرمی این شرکت در شرایط خوبی قراردارد که نشان از قدرت بالای مالی این شرکت است.

نماینده هیئت موسس بیمه اتکایی تهران‌رواک با تاکید بر اینکه نسبت توانگری مالی این مجموعه در سطح خوبی قرار دارد، افزود: این نسبت نشان می‌دهد که ریسک این شرکت از کل بازار کمتر است، تا شرکت‌های بیمه اعتماد کرده و ریسک‌های خود را واگذار کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین