پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 12:11:57 PM

اگر تصمیم گرفته اید زبان انگلیسی را شروع کنید، اولین قدم را برای دستیابی به مهارت زبان انگلیسی را برداشته اید. درست است که تصمیم اولیه، که بسیار مهم است را گرفته‌اید اما موفقیت شما به بسیاری از عوامل دیگر بستگی خواهد داشت.
یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟

احتمالاً در ابتدای راه احساس سردرگمی می‌کنید و پاسخ سوال “از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟” را نمی‌دانید.

همه ما هنگام تصمیم می گیریم یک چالش جدید را شروع کنیم، همین احساس را داریم. اما نگران نباشید حتما موفق خواهید شد.

اولین مراحل دشوارترین مراحل است. نباید هدف خود را گم کنید و تمرکز خود را از دست دهید. اگر هدف شما یادگیری زبان انگلیسی است، این نکات به موفقیت شما کمک می کند. آنها را دنبال کنید و در مدت زمان کوتاهی به نتایج خوبی خواهید رسید.

۱. لیستی از نیازمندی‌های خود تهیه کنید.
با این کار می توانید بهترین دوره و مطالب را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید.

۲. اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را مشخص کنید.
به یاد داشته باشید که اهداف باید ارزیابی شوند و باید تاریخی را برای اتمام آن ها در نظر بگیرند که می خواهید تا آن زمان به آن ها برسید. با این کار می توانید پیشرفت خود را بسنجید. به عنوان مثال، شاید شما می خواهید به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید. بنابراین هدف شما یادگیری “انگلیسی روزمره” است یا شاید شما از قبلاً عبارات مفید بسیاری را بدانید، اما می خواهید مهارت گوش دادن و تلفظ خود را ارتقا دهید. اهدافتان چیست، آنها را یادداشت کنید.

۳. دستور کار برای خود را تنظیم کنید.
برای رسیدن به اهداف خود چه مدت زمان نیاز به مطالعه دارید؟ این پاسخ برای هر زبان آموز متفاوت است. مهم این است که واقع بین باشید. اگر ۶۰ ساعت در هفته کار می کنید، نمی توانید ۴۰ ساعت در هفته را صرف مطالعه انگلیسی کنید. آهسته شروع کنید، اما به طور منظم مطالعه کنید. از منابعی استفاده کنید که چالش برانگیز است، اما خیلی هم سخت نیست.

۴. تعهد داشته باشید.
یادگیری زبان انگلیسی انگیزه زیادی می خواهد. وقتی در سر کلاس حاضر نمی شوید باید انگیزه کافی برای شروع و ادامه دادن داشته باشید. اگر مطمئن هستید که برای شروع مطالعه آماده هستید، به این تصمیم خود متعهد باشید.

۵. از ابزارهای مختلفی برای یادگیری و تمرین استفاده کنید.
امروزه مطالب نامحدودی برای یادگیری زبان انگلیسی در دسترس هستند: فیلم ها، اخبار، مطالب، آموزش ها، موسیقی، پادکست ها و موارد دیگر. از آنها استفاده کنید!

۶. از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید!
کارهایی که در زندگی به بهترین وجه انجام می دهیم کارهایی است که از انجام آنها لذت می بریم. اگر از یادگیری زبان انگلیسی لذت نمی برید، نتوانسته اید روش درستی برای یادگیری پیدا کنید! شما می توانید زبان آموز مصممی باشد که در حین یادگیری، سرگرم هم می شود. برای خود جایزه در نظر بگیرد تا برای انجام و متعهد ماندن به برنامه خود انگیزه داشته باشید.

۷. دانسته های خود را بیازمایید!
علاوه بر تمریناتی که در دوره انگلیسی شما وجود دارد، از ارزیابی پیشرفت خود و یا شروع به بکاربردن زبان نترسید. در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد، اما اگر آنچه را که از روز اول آموخته اید شروع کنید، اعتماد به نفس شما هنگام صحبت انگلیسی افزایش می یابد.


نیکو نورعلیزاده، کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین