پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 6:50:39 PM

با سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی براینکه مذاکرات ایران و اروپا در بروکسل غیر ضروری است، قیمت دلار قدری رشد کرد.
واکنش دلار به اخبار برجامی

به گزارش اقتصادنامه، قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته روی 27 هزار و 80 تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز رشد کرد و به مرز حساس 27 هزار و 500 تومان نزدیک شد. صبح امروز قیمت دلار 27 هزار و 380 تومان بود.

علت اصلی رشد قیمت دلار اظهارات جوزف بورل، مبنی بر اینکه ایران و اتحادیه اروپا در روز پنج‌شنبه مذاکره‌ای نخواهند داشت عنوان می‌شود. اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز توسط برخی تحلیل‌گران مهم تلقی می‌شد. بر این اساس ند پرایس مذاکره بین ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل برای از سرگیری مذاکرات را غیر ضروری خواند. این مقام آمریکایی بر دیپلماسی برای پایان دادن به اختلاف‌ها و بازگشت به برجام تاکید کرد و در عین حال گفت که انتظار آمریکا برای بازگشت ایران به مذاکرات که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران متوقف شد، تا ابد ادامه نخواهد داشت.

قیمت طلا در معاملات روز گذشته افزایش یافت و به 1775 دلار نزدیک شد. روند قیمتی طلا در شروع معاملات امروز نیز صعودی بود. قیمت طلا در ساعت 11 و 53 دقیقه صبح به وقت ایران از مرز 1800 دلار عبور کرده و روی 1782 دلار قرار گرفته بود.

مرز 1780 دلار از لحاظ تکنیکال برای طلا مهم تلقی می‌شد و تحلیل‌گران معتقد بودند فلز گرانبها با پایداری بالای این مرز شانس بالایی برای عبور از مرز 1800 دلار خواهد داشت. قیمت دلار آمریکا نیز تغییراتی مثبت را در شروع معاملات امروز به ثبت رسانده بود و قیمت سکه دو محرک صعودی داشت.

قیمت سکه امامی که عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 655 هزار تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز روی 11 میلیون و 730 هزار تومان ایستاد. با احتساب قیمت 27 هزار و 380 تومان برای دلار اندازه حباب قیمتی سکه 2.1 درصد به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود، حتی اگر قیمت سکه به 11 میلیون و 800 هزار تومان می‌رسید، اندازه حباب آن در سطوح کنونی قیمت 2.7 درصد می‌شد که به طرز غیر متعارفی بزرگ نبود.

در صورتی که قیمت دلار و طلا افت نمی‌کرد، سکه شانس خوبی برای عبور از مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان داشت. به هر روی قیمت سکه امامی در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 760 هزار تومان قرار داشت و هنوز از مرز حساس عبور نکرده بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز تحت تاثیر برخی اخبار برجامی رشد کرد. قیمت طلای جهانی بالای مرز 1780 دلار قرار گرفت. قیمت سکه قدری افزایش یافت، اما اندازه حباب قیمتی آن همچنان کوچک بود، قیمت سکه در صورت پایین نیامدن قیمت دلار و طلا شانس خوبی برای عبور از مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان داشت.

منبع:اقتصادنیوز




مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین